القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عذاب الضحي "عوض الله " الفصل التاسع







قاطعهم صوت ضرب نار ورجاله كتير مسلحين دخلو شدو ضحي وقال واحد منهم 


....: محدش يتحرك من مكانه 

يزن: سيبو ضحي 

....: لأ 

يزن: إنتو مين 

....: هتعرف بعدين.. وأي حركه كده ولا كده منكم هنقتلها 

الرجاله شدو ضحي وخدوها معاهم وأدهم لحق ساره 

سامح بقلق: يا تري مين الرجاله دول ومين باعثهم 

أدهم: محدش هيعرف غيركم فكرو كده... مش شاكين في حد 

سامح: لأ.. بس اللي مخليني مستغرب إشمعنا خدو ضحي.. يعني ليه مخادوش ساره 

أدهم بشك: مش عارف

أحلام: طب هنعمل إيه دلوقتي  

أدهم: إيه رأيك إنت يا يزن

بص أدهم جنبه ملقاش يزن ف إتخض 

أدهم: يزن فين  

سامح: ك.. كان هنا دلوقتي 

جري أدهم ونزل تحت ونزلت ساره وراه هي وأبوها ومرات أبوها  

أدهم: عربيته مش هنا يبقا أكيد راح وراهم 

ساره: الموضوع دا فيه إن

"عند شهاب"

نزلت لمار من العربيه بسرعه ونزل شهاب وأمير وراها 

لمار: يا عمووووو 

....: نعم 

لمار: عايزه شعر بنات  

....: حاضر... إتفضلي 

لمار: شكرا

كل دا تحت أنظار شهاب وأمير اللي واقفين مصدومين... قاطع صدمتهم صوت لمار 

لمار: تعالي حاسب يا شهاب 

شهاب: خليتيني أوقف العربيه عشان تجيبي شعر بنات 

لمار هزت راسها بنعم 

أمير شد خصلات من شعرها وقال 

أمير: طب ما شعرك أهو مكالتيش منه ليه  

طلعت لمار  لسانها وقالت

لمار: نينينيني 

....: ي عم حاسب وبعدين إبقو إتخانقو براحتكم 

شهاب دفع الفلوس وركبو العربيه وفضلت لمار تاكل 

شهاب: مش هتعزمي علينا حتي

لمار: تؤتؤ 

شهاب: بخييييييله 

لمار: شكراً 

أمير: ولا حته صغنونه حتي 

لمار: لأ 

أمير: طب وقف عند المطعم اللي هناك دا يا شهاب ناكل عشان حاجه طالما هي مش هتأكلنا 

شهاب فهم قصده وقال 

شهاب: إشطا 

لمار: لالالالالالا خلاص خدو 

إديتلهم لمار مل اللي باقي معاها

لمار: هتأكلوني معاكو بقا 

شهاب: مكناش هناكل أصلا إخنا كنا بنضحك عليكي عشان ندينا 

لمار بدموع: يا كدااااااابيييييين 

شهاب وأمير فضلو يضحكو عليها أما هي ف فضلت مكشره... وقف شهاب العربيه ونزل زراخ فتحلها الباب وقالها 

شهاب: إنزلي 

نزلت لمار وقالت 

لمار بزعل: نزلت أهو عايز إيه 

شهاب: أنا غلطان كنت هقولك تعالي ناكل حاجه في المطعم دا 

لمار بفرحه: بجد.. يلا 

شهاب: وضحكت عليكي تاني... ههههههه 

لمار بعصبيه: باااااااااارد 

ركبت ميار العربيه وهي متعصبه وأمير كان بيضحك عليها.. ركب شهاب وبدأ يسوق 

"عند يزن"

يزن كان سايق عربيته بأقصي سرعه عشان يلحقهم بس هما فضلو يضربو نار علي العربيه وكانت هتفر*قع ف طلع يزن منها بسرعه وفضل يجري وراهم(صعب عليا والله🥺) واحد من العصابه طلع راسه من الشباك ومسك المسدس وضرب يزن طلقه في دراعه ولسه هيضربو تاني شدتو ضحي وقالت 

ضحي ببكاء: لأ والنبي سيبه متأذيهوش 

الشخص: هو اللي عنيد

ضحي: سيبه والنبي 

....: الزعيم هيخلص عليك.. هو مش قال متأذيش يزن بالزات

ضحي لنفسها: طب ليه زعيمهم مش عايز يأذي يزن 

" عند أروي" 

كانت متعصبه جامد وبتكسر كل حاجه تيجي قدامها 

أروي بعصبيه: مش هسيبك يا ضحي 

سميره: إهدي يا أروي بس وفهميني حصل إيه 

أروي حكت لها كل حاجه 

سميره: ومين يزن دا يا بنتي 

أروي: دا دكتور يا ماما  وإسمه يزن الصاوي وأخوه أدهم الصاوي مدير أعمال والعيله دي غنيه أوي 

سميره:امممم

أروي: بتفكري ف إيه 

سميره: أنا بقا جاتلي فكره ومستحيل تفشل 

أروي: إيه هي 

سميره: إنتي لازم الأول تبقي سكرتيره ليزن  

أروي: دي سهله 

سميره: وبعدين أنا هقنع سامح إنه يعزم عيلة الصاوي كلها عنده في إسكندريه 

أروي: وهتستفادي إيه بقا 

سميره: إسمعيني بس 

أروي: كملي 

سميره: إنتي هتعملي أي حاجه تشغلي بيها يزن وتشوفي أي حجه تروحي بيها الفله معاه وبعدين تعمليله عصير وتحطي فيه منوم ولما ينام هتنامي جنبه وتتصوري معاه كام صوره والصبح تقضلي تعيطي كإنه إعتدي عليكي وكده هيبقو مجبرين إنهم يجوزوكي ليزن وهنستفاد من فلوسه وتخطفي ضحي تاني ويزن مش ليه حق إنه ينقذ ضحي 

أروي: فكره تحفه يا ماما

سميره: لازم ننفذها في أسرع وقت

أروي: اه أكيد 

وإبتسمو الإثنين بشر

"في مكان أول مره نروحه" 

روان قاعده زعلانه بيدخل عليها جاسر

جاسر: حبيبي زعلان ليه 

روان: وإنت مالك 

جاسر: خلاص يا رورو متزعليش 

روان: نينينينيني 

جاسر: قلبك أبيض وهتسامحي مش كده 

روان: لأ مش كده 

(روان بنوته جميله جدا عندها ٢٨ سنه متجوزه من جاسر وبيحبو بعض جدا خريجة كلية إعلام بس جاسر بيخليها تشغل مساعدته الشخصيه

جاسر شاب وسيم عنده ٣٠ سنه وبيعشق روان بشكل محدش يتخيله وهو رجل أعمال) 

جاسر: خلاص بقى يا رورو  مقدرش على زعلك 

روان: لما إنت متقدرش علي زعلي بتزعلني ليه 

جاسر: أعمل إيه يعني هي بنت أجنبيه والثفقه اللي بينا مهمه جدا وهي جات حضنتني قدام الموظفين كلهم أعمل إيه يعني أبعدها... بس مكدبش عليكي لما حضنتها وحطيت إيدي علي وسطها(خصرها) كان نااااعم 

دبدبت روان برجلها علي الأرض زي الأطفال وضحك جاسر علي غيرتها وخدها في حضنه 

جاسر بعشق: أنا مهما حصل ومهما شوفت بنات مستحيل أبدا أبدا إني أحب غيرك 

بادلته روان الحضن لإنها واثقه فيه وأكتر من نفسها كمان وقالت 

روان: متحضنهاش تاني عشان بغير والمره الجايه أنا هجيبها من شعرها 

جاسر: إنتي عايزه يكون فيه مره تانيه 

روان بغيره: لااااااااااا 

جاسر: بعشك يا روحي 

روان: وأنا بعشقك أكتر 

جاسر: كباية قهوه بقا من إيديكي الحلوين دول 

روان بفهم: اااه يعني إنت قولتلي بعشقك ومبحبش غيرك وكل دا عشان في الآخر تقولي إنك عايز قهوه ياسطا قول كده من بدري 

جاسر بضحك: شكلك فاهم يا نص😂 

ضحكت روان وقامت تعمل لجاسر القهوه 

"نروح ليزن بقا"

مسك إيده اللي بتنزف وفضل يجري تاني 

....: هو يزن دا مابيحرمش 

ضحي إستغربت جدا إن ليه يزن مهتم إنه ينقذها أوي كده...

يزن وهو بيجري جت عربيه كانت هتخبطه وقع علي الأرض وكان دايخ بس قاوم و وقف تاني وفضل يجري(كل دا وهو لسه معجب بيها أومال لما يحبها🥺هو دا الحب ولا بلاش❤️) وصل يزن عند مستودع كبيرفي مكان معزول.. دخل وفضل يدور علي ضحي ودخل لقي ضحي قاعده جنب عمر وحاطط إيده علي كتفها 

يزن: إبعد عنها  

عمر: ليه دي بقت مراتي 

يزن بصدمه: إيييييييه 


#يتبع 


ياتري خطة أروي وسميره هتنجح؟ 


وهل ضحي فعلا إتجوزت عمر؟ 


الفصل العاشر من هنا


 

تعليقات

التنقل السريع