القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية إخوة الانتقام الفصل السابع


 البارت 7




ملك كانت واقف ادام ازاز العربيه بتعدل نفسها وعماله تتكلم مع نفسها  



ملك : انا ازاي سمحت ليهم أنهم ينزلوني كده ، ياربي يعني ارجع البيت اظبط شكلي ورجع تاني 



فجاء ازاز العربيه اتفتح. وظهر منه شاب في منتها الجمال 


: ممكن افهم انتي بتعملي ايه 


ملك بحراج : بهذئ نفسي 


: اه وهي تستحق التهذيء بصراحه 


ملك :  ممكن تحترم نفسك يا اخ. انت 


: اخ. وانا هتوقع ايه من واحده لبسه ترنج ونزله بيه الشارع ، أسألك سؤال وتردي علي بصراحه ده منظر تنزلي بيه الشارع


ملك وهي بتبص علي نفسها 😔 : لا 


: طيب اركبي هوصلك 


ملك : شكراً 


: بقولك اركبي 


ملك ركبت العربيه جنب منه 


ملك : بدال ركبت معاك احب اعرف اسمك 


: مروان  


ملك : طب عندك كام سنه ، ساكن فين ، كنت بتعمل ايه 



مروان : بس ايه كل ده هي ظيطه 


ملك : هووووف خلاص سكت 


مروان : انتي عايزاه تروحي فين 


ملك : عايزه اروح السوبر ماركت 


مروان : انا كمان كنت داخل السوبر ماركت 


دخل مروان و ملك السوبر ماركت سواء 


تليفون  ملك ران 


ملك : ايه يا نرمين 


نرمين : انتي فين يا بت 


ملك : جاي خلاص اهو بجيب حاجات وجي 


نرمين : متتاخريش 


قفلت نرمين مع ملك 


مروان : كنتي بتكلمي مين 


ملك : كنت بكلم اختي ، ايه ده انت بتسال ليه اصلا 


مروان : عادي. جبتي حاجاتك


ملك : تقريبا 


مروان : تقريباً ايه ده انتي خلصتي نص السوبر ماركت


راحت ملك عند الكاشير عشان تحاسب 


مروان : انتي بتعملي ايه 


ملك : هحاسب 


مروان : وانتي واقفه مع راجل و وزة 


ملك : لا وزه 


مروان بعصبية: بت احترمي نفسك 


ملك : لا بقي. انت شكلك عايز تتعلم الادب 


مروان : انا عايزه اتعلم الأدب ده انا اللي هعلمك الادب 



وحده واقف في السوبر ماركت: عيب كده يا بنتي وانت يابني سيب البت  في حالها 


مروان : اسيب مين. يا حج دي مراتي 


ملك 😳: مرات  مين 


مروان حاسب وخراج بسرعة. من السوبر ماركت


دخل ملك العربيه  واعد جنبها 


ملك بعد ما فاقت من الصدمه : انا مراتك انت ده انت يومك اسود من ارن الخروب 


مروان : بت هو انتي شغال في بيت من البيت اللي هنا 



ملك : شغالت مين يا معفا  ، لعلمك انا في كلية هندسة 

يعني بكرا ابقي احلي مهندسه في مصر كلها 


مروان بضحك : بالترنج


ملك بزعيق : مروان نزلني 


مروان بص عليها وهي بتضحك ، وبص ادامه علي طول كان هيعمل حدثه بس لحق الموقف  وواقف بسرعه  لما وقف بسرعه بزاويه. ملك وقعت عليه



مروان فضل باصص علي عيونها شويا. وسرح فيهم 



ملك : ايه يعم النحنوح مش يلا بقي 


مروان : اه يلا 


ملك : طيب وديني المكان("****)


مروان: متقوليش انتي سكنه هناك انتي من ضمن ال٥بنات  اللي سكنين 



ملك : ايوا انا واخواتي 


مروان : والشب اللي معاكم ده اخوكم 


ملك : حاجه زاي كده 


 وقف العربية علي جنب  نزل معاها 


ملك : انت رايح فين 


مروان : هوصلك 


ملك : امشي يعم ده انا لو اختي شافتك هطلع عيني 


مروان : طب بقولك انتي أعده في أنه اوضه من دول 


ملك : ليه 


مروان : اعرف بس  اصل انا ساكن هنا 


ملك :  اه ده  انا وانت جنب بعض 


مروان : بظبط 


ملك : اهو الشباك اللي أدام الشباك بتاعك 


 

كل واحد دخل البيت بتاعه 





_____________________&&&_______&_______


نرمين : انتي كنتي فين كل ده 


ملك : كنت بجيب الحاجات دي


نرمين : انتي خرجتي كده 


ملك : اه وحياه الكلب هي اللي عملت كده



حياه : احترمي نفسك انا مش عيله بتلعب معاكي 


نرمين : الكل يسكت ،


فجاء 


ضرب النار الشتغل في المكان كله 


وكله بدأ ياخد ساتر 


نرمين وزين كأنه وقفين في ضهر بعض ومسكين السلاح  وبيقتله في كل اللي يتصدر ليهم 


ساره : كانت بتكلم يوسف في التليفون ويوسف سمع ضرب النار. وكنان كمان 


كنان ويوسف نزله وراحو علي الڤيلا



سمر كانت بتتشابك معاهم باليد 


حياه كانت ماسكه الإبر وبدأت. تغرز في كل واحد منهم


بهدوء مريب 


لحد ما ظهر ادام منها  من العدم وفضلت هي وقفه كالصنم 



___________________&&___________________


في ڤيلا مروان  


أهل مروان  كأنه خايفين   مروان عارف ان الصوت جي من الڤيلا اللي فيها ملك دخل بسرعه  اخد السلاح 


وطلع ودخل الڤيلا الخاصه باملك 


شاف الوضع عامل ازاي وعرف مكان ملك وراح عشان يحميها لاكن اتفاجئ  أنها بهذه المهارة 


واخده ودخل بها جواء  البيت 


وفضل واقف هو وهي في الضلمه 


ملك : مروان انت ايه اللي جابك


مروان : خوفت عليكي 


ملك : لا متخفش 


مروان : اسكتي 


لف  ضرب طلقه علي راجل كان جواء الڤيلا 




السكوت  عم المكان  


مروان كان واقف اصاد منها وقريب اوي. من ملك 


ملك ومروان  فضله بصين في عين بعض   مروان منها وهو تياهيه. عشان يبوسها وملك قفلت عنيها .



نرمين بصوت عالي. حياه فين 


ملك طلعت تجري علي الجنينه 



ملك : هو مين ناقص 


نرمين : حياه  حياه مش موجود 



الكل واقف مصدوم 


بقلم :

Nada Amr

الفصل الثامن من هنا

تعليقات

التنقل السريع