القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عذاب الضحي " عوض الله " الفصل السابع


 


#شهد_هاني 




ساره بصريخ: لااااااااااااا ضحييييييييي 

: في إيه 

ساره: هيعتدو علي أختي يا أدهم هيعتدو عليها... إلحقها والنبي  

أدهم بهدوء: إهدي يا ساره مش هيحصل حاجه 

ساره بعياط: والنبي يا أدهم إعمل أي حاجه 

أدهم: طب إهدي طيب 

يزن: في إيه يا أدهم أنا مش فاهم حاجه 

أدهم حكاله كل حاجه 

يزن: اممممم... معاكي صوره ليها 

ساره: اه 

يزن: وريني 

ساره: أهي 

يزن بصدمه: إزاي..

ساره: هو إيه اللي إزاي 

يزن: مش دي ضحي سامح 

ساره بإستغراب: اه عرفت إزاي 

يزن: كانت هنا من كام ساعه كده 

ساره: إييييه.. إحنا أصلا من إسكندريه مش من هنا 

يزن: ايوه ما هي جات هنا عشان تنظم الحفله اللي أنا عاملها 

ساره: مش مهم دلوقتي المهم نعرف هي فين 

يزن: ساعه بالظبط وهعرف مكانها 

"عند سهي" 

سهي: وقف هنا 

شهاب: بيتك في القريه دي 

سهي: أهاا 

شهاب: أوك

لمار: باااي 

سهي: باااي  

بعد ما سهي مشيت 

شهاب: لمار

لمار: نعم 

شهاب: إحكيلي عن ساره دي شويه 

لمار: الظاهر إن أخويا وقع 

شهاب: الظاهر كده.. 

لمار: ماشي يا عم الله يسهلك 

شهاب: خلصي بقا 

لمار: بص يا سيدي.. هي من سني كده يعني ١٩ سنه وفرفوشه وجبانه كمان.. متسرعه وخجوله وبريئه جدا 

شهاب: ربنا يستر عليا 

لمار: هههههه ليه يا عم دي قمر 

شهاب:  وقعت بدري يا حازم 

لمار: معتقدش إن سهي هي كمان هتقع 

شهاب: متنقيش في أمها 

لمار: سهي من النوع اللي مش بتهتم بالحب والكلام دا ثم إن أبوها عصبي ومستحيل يوافق عليك

شهاب: يا حظك يا حازم

لمار:صحيح إنت كذبت عليها ليه وقولتلها إنك حبيبي وإنت أخويا 

شهاب: عايز أخليها تغير 

لمار: تمام ماشي 

شهاب: إدعيلي ياختي 

لمار: ربنا يوفقك يا قلب أختك   

شهاب بغمز: حبيبتي 

لمار: مش متطمنالك 

شهاب بخبث: ليه بس 

لمار: عايز إيه يا شهاب

شهاب: عايز بوسه صغيره بس 

لمار: إسكت يا سافل 

شهاب: عشان خاطري

لمار: شهاااااااااب 

شهاب: خلااااااص خرمتيلي طبلة ودني 

لمار: تستاهل 

شهاب: نينينيني

"عند عمر"

عمر لنفسه: مش هتكوني لغيري يا ضحي

....: إلحق يا باشا 

عمر: في إيه؟

....: ساره وأدهم راحو القاهره 

عمر: ماشي يا أدهم والله لتندم... الأخبار دي وصلتكم إمتي  

....: من شويه يا باشا 

عمر طلع صوره علي موبايله 

عمر: شايف البنت دي 

....:مالها يا باشا 

عمر: تكون عندي حالا 

....:صعب جدا يا باشا 

عمر بعصبيه: ميهمنيش صعب ولا سهل المهم تكون عندي دلوقتي 

....:أوامرك يا باشا 

"عند أروي"

أروي: ماااااماااااا 

سميره: في إيه يا أوري صوتك عالي ليه 

أروي بصوت واطي: قدرت أخطف ضحي يا ماما وهخليهم يقتلوها دلوقتي 

سميره بفرحه: بجد

أروي: اه والله 

سميره: طالعه لأمك يا حبيبتي  

"عند يزن"

يزن: أدهممم

أدهم:إيه 

يزن: أنا عرفت مكان ضحي 

أدهم: بجد 

يزن: أيوه يلا نروح لها بسرعه 

أدهم: يلااا 

ونزلو تحت جري

ساره: رايحين فين 

يزن: عرفنا مكان ضحي 

ساره بفرحه: بجددد 

يزن: اه 

ساره: أنا جايه معاكم 

أدهم: تيجي معانا فين 

ساره: عند ضحي 

أدهم: لأ طبعا.. إحنا مش هننقذ ضحي وإنتي تتخطفي  

ساره: ملكش دعوه هاجي 

أدهم: لأ مش هتيجي 

ساره بعناد: هاجي 

أدهم: وأنا قولت لأ 

يزن: إهدي يا هشام خلاص.. خليها تيجي

طلعو كلهم وراحو عند ضحي

"عند شهاب"

شهاب: يلا إنزلي 

لمار: ماشي 

شهاب:إعملي حسابك هنروح القاهره بكره وهتكملي دراسه هناك 

لمار بفرحه: بجد

شهاب: أيوه

لمار: هيييييييه 

شهاب حضنها: تدوووم الضحكه يا روحي 

لمار حضنته وقالت

لمار: ربنا يخليك ليا

شهاب: ويخليكي ليا 

لمار: زمايلي اللي هنا هيوحشوني 

شهاب: متاخديهم معاكي أحسن 

لمار: يا خفه 

شهاب: بحبك 

لمار: مش هتجوزك 

شهاب: والله 

لمار: إنت أخويا مش هينفع أتجوزك 

شهاب: لأ هينفع ملكيش دعوه 

لمار: شيلني علي كتفك 

شهاب: يا صغيره 

لمار: والنبي

شهاب: لأ 

لمار: عشان خاطري 

شالها شهاب وقفها علي العربيه وقعدت علي كتفه وطلعها أوضتها 

"عند يزن"

دخل يزن هو وأدهم وساره وفضلو يدوًّرو علي ضحي 

ساره بصدمه: إيه دااااا😳

يزن: ضحييي 

جري يزن علي ضحي وقعد جمبها 

يزن: إهدي يا ضحي 

ضحي إترمت في حضن يزن وفضلت تعيط جامد

يزن بهدوء: إهدي يا ضحي حصل خير 

جريت ساره علي أختها وحضنتها جامد 

ساره ببكاء: خضتيني عليكي 

أدهم: ساره إهدي يا ساره مش هيبقا إنتي وهي  

ساره هزت راسها بنعم 

أدهم: طب يلا عشان نرجع البيت 

يزن: يلا 

ساره: الحمد لله إننا قدرنا ننقذ ضحي 

-ما إحنا سبناها ليكو و خدنا البديل 

بصو لمصدر الصوت

ضحي بصدمه😳: لاااااااااااااا... وأغمي عليها 

 


الفصل الثامن من هنا

تعليقات

التنقل السريع