القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية إخوة الانتقام الفصل الثالث عشر والرابع عشر


 البارت 13و 14( إخوة الانتقام)



بقلم Nada Amr


مازن : ما تنطق قول فيها ايه 


الدكتور : هي حصل ليها انتهاج شديد في الرحم وده ممكن يسبب ليها يا تسمم أو سلطان هنعرف ده بعد كمان ١٢ ساعة 



مازن وقف مصدوم لا يقدر علي الرد وذهب الطبيب من أمامه  


توقف الزمن في هذه النقطة. 




استيقظت حياه ونظرت حولها بخوف شديد أنها ترا مكان جديد تخيل انها حبيسه له وفي اي لحظه سوف ينقد عليها 


دخل الطبيب عليها وفي هذه اللحظة استمع مازن صراخها بهستريا 


كان الطبيب يحاول تهدياتهاولاكن بلا جدوى دخل عليها مازن وما زاد الموضوع الاء سوا 



دخلت طبيبه وحقنتها حقنة مهداء 



خرجت الطبيبه  


مازن وهو يبكي علي حال معشوقته : ممكن افهم 


الطبيبه : هي اتعرضت. ل ايه انا مش تبعها 


مازن : اتعرضت ل ..... صمت قليل وهو لا يدري ماذا يقول لها ولاكن في الاخير هي حتما ستعرف ، اتعرضت لغتصاب


الطبيبه نظرت له بحقاره : وانت السبب في ده ، مش مشكلتي. لازم تبعد عن أي جنس مذكر. علي الكون حتي انت انت دمرت ليها نفسيتها وياريت لو ليها حد قريب منها تخليه يجي ليا هنا 



ذهبت وهي تلعن هذا الرجل. هي طبيبة نفسيه ولاكن شعرت انها تحتاجها 



علي الجانب الآخر.


كانت ملك تشعر بالسعادة وهو يتكلم معها ويتحدث 


وكانت نرمين تنظر اللي كل من حولها بحب وفرحه ولاكن يوجد بداخل قلبها نغزه ولا تدري ما سببها 




عند يوسف وساره 


يوسف : ازاي يعني اخوكي 


ساره : والله ده اللي حصل انت مش واثق فيا ولا ايه 


يوسف : مش كده انا بس بحبك ، وبغير عليكي 


ساره : حبك ليا بقي مستفز. ، بص حوليك كده. شايف ايه. .....ها شايف ايه 


يوسف : مش فاهم اقصدك ايه 


ساره : انا لما وفقت انك تخطبني ده عشان فكرت أن هعيش حالة حب. زي ملك ومروان. او زين ونرمين. 


او حتي زي سمر وكنان اخوك. لا كن انت. انت معملتش كده 


 يوسف : يعني انتي عايزاه ايه. ، ساره انتي مش بتحبيني 


ساره : انا قولتلك اني مش بحبك انا كنت معجبه بيك مش اكتر فكرت أن هعيش حالة من الحب والكلام الحلو والغزل والغيره ............. لاكن انت كمان مش بتحبني خلعت الدبله من يدها وقالت بحزن ، انا اسفه مش هقدر اكمل معاك  


نظر لها يوسف بحزن وستقل السياره ونطلق بها علي شاطئ بعيد عنهم 


ركبت ساره سيارتها وساقت باعالي سرعه , هي كانت تشعر بعجاب له ولاكن هي لا تحبه ولا تعرف كيف تحبه. ولاكن الفراق عنه وهذه الخطوه اخذت منها مجهود كبير. كانت لا ترا الطريق. فكانت عينها مالية بالدموع .....فجاء خبط في شجره 



..................................🌳🌳🌳



عند سمر وكنان وكانت تركب بجانبه وتتحدث معه 


سمر : كنون 


كنان : كنون ايه يا بنتي انتي بوظتي الهيبه خالص 


سمر : بس بقي اسمع وانت ساكت يا كناني 


كنان : كمان ( ي) الملكيه وفي البديات كده 


سمر : هوو وف خلاص مش هقول 


كنان : قولي قولي 


سمر : انا حرميه 


كنان : عارف ما انتي سرقتي قلبي من اول مره 


سمر : لا انا مش بهزر بص انا مش حرميه بمعني الكلمه انا قتلت قتله بس ، تحب اتكلم ولاء اسكت 


كنان : اتكلمي 


سمر : انا السبب في حبس ( تومس ...) 


كنان : ازاي مش فاهم 


سمر : حكت له كل شي 



بعد سكوت دام أكثر من نصف ساعة  


تحدث وقال. : انا كنت عارف كل ده ، 


سمر : ازاي 


كنان بنظرت حب : انا متبعك من زمان بس حبيتك ، وكان لازم اخد خطوه ايجابيه. ، ولما لقيت أن اللي خويا بيحبها هي اختك وأنه اتخطب وانا في مهمه ف حولت اقنعه اروح معاه عشان اقرب منك. ،،، بس عارفه لو مكنتيش قولتي كنت هحاس أن حبك ليا اقلل من حبي ليكي 


سمر : عيب عليك يا سطا مش انا 



كنان : ياسطا بحب سوق تكتوك. 😒




...................................🛺🛺🛺


عند نرمين 


نرمين : يلا بينا بقي نراوح 


روحت نرمين وزين وملك ومروان وناصر 


ناصر: هما اخواتك فين 


نرمين : ساره مع يوسف اكيد بيروحها و سمر مع كنان 


ناصر : شكل في حاجات كتير اوي عايزين نتكلم فيها 


نرمين : اه فعلا بس مش النهرضا بكرا باذن الله. 




................................🌆🌆🌆



في صباح يوم جديد


استيقظ نرمين. وذهبت في غرف إخوتها. وهي تشعر بالحزن علي عدم وجود حياه وسطهم 

ودخلت عند ملك  


نرمين : ملك يلا قومي عشان هنتكلم عايزين نتكلم مع بعض 


 خرجت نرمين من الغرفه ذهبت كي تيقظ سمر وساره 


ذهبت غرفة سمر وايقظتها 


ودخل الي غرفة ساره ليس موجود


بحثت عنها في كل مكان ولاكن هي ليس في الڤيلا 


َ

نرمين:. زين زين 


زين : في ايه يا بنتي عايزه ايه 


نرمين : هي ساره نزلت أصبح 


زين : لا محدش نزل من البيت ، بس هو ده اللي عايزه 



خرج زين من الڤيلا وهو حزين 


خرج ناصر. وقال: نرمين يا بنتي فيه ايه 


نرمين : ساره مش موجوده في البيت مجتش من امبارح 



قلق الجميع. عليها اتصلت بها نرمين  


عند ساره كانت خبطه في شجره وكانت فقده للوعي 


أفاقت ساره علي صوت هاتفها يرن. 


فتحت عينها أمسكت بالهاتف 


ساره : الو

نرمين: انتي فين يا خنزيره 


ساره : انا خبط في شجره ومعرفش انا فين 


نرمين : طب اشرحي ليا المكان


ساره: انا في 


الخط فصل نظرت ملك في الهاتف وتضح لها أن الهاتف فصل شحن 


 نظرت ملك حولها  


كانت في صحراء. يوجد بين كل مسافه وتانيه. شجره 


وكان يوجد في مكان بعيد قصر. في منتهى الروعه والجمال


استغربت ساره أن يوجد قصر بهذا الجمال في هذه الصحراء 


 فتحت ساره الباب السيارة وخرجت. حتي تحاول أن تصلح السياره 




علي الجانب الآخر 


كانت نرمين تجلس بين إخوتها.  


ناصر : ها قالتلك فين 


نرمين : قالتلي انها في صحراء هي هتعرف تتصرف 


ناصر : طيب كويس. 


سمر : يلا ناكل ونتكلم مع بعض


جلس الجميع  


ناصر : ها قوليلي بقي اخبارك انتي وخواتك 


نرمين : انا هحكي عن نفسي كل واحده تتكلم عن نفسها


ناصر : أتكلمي انتي الاول يا نرمين 


نرمين : بعد خطفك وموت ابويا. روحنا الملجي طبعا اخوك ليل كان لسه صغير وتومس. هو اللي قتل ابوك وامك ماتت بحصرتها فجاء بقيت مسوئلة عن كل اخوتك. بعد ما كبرنا. وخرجونا خطفنا اخوك ليل وهو حالياً في مستشفى السلطان. 


ناصر : سلطان 


نرمين : مرض العيله ، كل واحده فينا اشتغلت علي نفسها. وبقينا إخوة الانتقام. وانتقامنا من كل واحد كان السبب في اللي وصلنا ليه لاء واحد بس 


ناصر : مين 


نرمين : الاسكندر جوز حياه 


ناصر : ليه 


سمر : هو ملوش ذنب أبوه هو السبب. وأبوه مات ،+ أن حياه بقت مراته والراجل يشكرا يعني ده احنا من غيره كان زمانه في الكلبوش 


نرمين : صح. 


ناصر : وانتي بقي يا سمر اخبارك انتي وسيادة الرائد ايه 


سمر : اخبار ايه 


ناصر : يعني امبارح روحتي معاه ، وكان فيه شوية حاجات كده غريبه ملاحظه



سمر بتوتر : حاجات غريبه لا ما فيش حاجه غريبه 


ناصر : طيب لو بيحب خليه يجي يشوف اخوكي الكبير 


سمر : اه طبعا طبعا ودخلت سمر غرفتها وهي تمسك قلبها وتنظر لنفسها في المرايا ف هي شعرت بالحرج 



في الخارج علي السفره. 


ناصر : بس كده مافيش حاجه تانيه عنك يا نرمين 


نرمين : لا بس 


ناصر : بنسبه لزين اللي مش علي السفره بسببك ، اتعرفته ازاي وايه حكايتك معاه 


نرمين : انا وهو كنا مع بعض في نفس الملجي. و بنحب بعض. بس هو عايز اهتمام في وقت انا مش عارف اهرش فيه



ناصر : سيبي اللي عليكي عليا رجزي مع جوزك ، وانتي يا ملك مروان ايه نظامه 



ملك 😍: زاي ما انت شوفت امبارح كده مخطوبين. 


ناصر : اه ازاي بقي 


ملك : عجبه الفستان ، ابن فتكات 😊


ناصر : واضح فعلا انك تربيت ملاجئ 


ملك : شكرا يا درش 


نرمين : طيب اتكلم انت عن نفسك بقي 


ناصر. ماشي : انا ياستي. اتخطفت منكم اترميت عند واحد اسمه تفيد راجل يهودي مع مرواحي ومجاي اكتشفت اني في إسرائيل. 


الرجل ده رباني عنده راجل علي اد حاله خالص. 

حبني زي ابنه وانا كمان حبيته عمل ورق ليا ، وكان بيعلمني لغتهم. عشان ابقي واحد منهم. وبقيت من أكبر الدكتراه عندهم. ولاكن كان ليا منحنا تاني في حياتي وهو أن اجيب حقي انا وهالي. ، كنت مفكر أنهم قتلوكم. 


ولما رجعت مصر اكتشفت أن كلهم ماتو. ولما دعبثت عرفت انكم السبب في. الشئ ده 



نرمين ؛ يعني كنت راجل من اليهود 


ناصر : شي زاي كده


نرمين : امممممم 


( فيه ناس بتتعصب من ال ممممم دي 👍. بحبك والله 😘) 


😂😂


نرجع تاني 


ناصر : بس كده. واكتشفت انكم علي قيد الحياه 



نروح لمكان تاني 




......................................🌛🌜🌛🌜


في المستشفي 


عند حياه. 

كانت تصرخ وتتحدث مع نفسها. وعندما يدخل إليها أحد بيكون الجاني علي نفسه. ف بيكون الكسر هو سبيله 



بعد وقت دخلت الطبيبه 


( عندها ٢٥ عام جميله طويله نوعا ما. ، علي خلق حميده. ودي صورتها👇 اسمها نهي 😘 ) 



نهي : ممكن تهدي. 


حياه : انا عايزه اخواتي 


نهي : وانا موافقة. ممكن عنوانهم أو رقم تليفون حد منهم 


حياه : تمام. خدي (************) ده رقم نرمين اختي وقولها تيجي ليا عشان خاطر ربك 


نهي : خلاص اهدي والله هكلمها. خدي كلميها اهو 



حياه بعياط هستيري ؛ نرمين نرمين 


نرمين : فيه ايه يا حياه مالك 


حياه : انا في مستشفى (***) تعالي ليا بسرعه 


نرمين : انا جي ليكي حالا 




ذهبت نرمين وزين و ناصر وسمر وملك. الي هناك 



نظرت. نرمين حولها رأت مازن اقتربت منه 


نرمين : اختي مالها. 


مازن : مافيهاش حاجه 


نرمين : مافيهاش حاجه عارف لوفيها حاجه هعمل ليك ايه 



 


دخلت نرمين عليها الغرفه. وكانت نهي تكشف علي حياه وتضح لها انها عندها تسمم في الرحم.  


قالت نهي الي نرمين وخرجت حتي تتكلم مع دكتور متخصص في هذا المجال. 



حياه ارتمت في حضن نرمين حكت لها ما حدث لها 



نرمين : خلاص انا هتصرف انتي عارفه مين برا 


حياه : مين. 


نرمين : ناصر. ......اخوكي ناصر 


حياه : ناصر برا. ناصر عايش 


خرجت حياه من. الغرفه. تحت نظرات العاشق. مازن ورائها وهي ترتمي في حضن هذا الرجل. 



نظرت غل غيره حقد. كراهية.

............... .................. .................. .................. ........



في مكان تاني 


كانت تحاول اصلاح السيارة ولاكن بلا جدوى.


شعرت بشئ خلفها. نظرت خلها. رأت كلب ضخم يجر بطريقه سريعه للغايه وجهتها. 


دخلت جري الي السياره. 


وقف الكلب خارج الباب و هو ينظر لها من زجاج العربيه  




كده البارتين خلصو وبارتين زاي ما انتو قولتو عايزه أقول بقي أن اللي فات حماده اللي جي حماده تاني خالص. رعب فيه رومانسيه فيه خيال فيه اكشن تلاقي حاجه كده مكس فظيع. تشجيع حلو عشان هظبط الدينا في البارت الجي 😘😘😘😘


بقلم : 

Nada Amr واحب انهي 👍👍👍👍 


😂😂😂

الفصل الخامس  عشر من هنا 

تعليقات

التنقل السريع