البارت 15( إخوة الانتقام )
خرجت حياه من الغرفه ورأت أخيها ارتمت في أحضانه
ف هو كان في الصغر يحامي لها علي اي شي كان ليهم معني الاخ والاب.
تشبثت بيه وهو أيضا تشبث بيها كانت نرمين تنظر الذي واقف علي مقربه منها وتمتلكه العصبيه كانت تحارب نفسها حتا لا تفرغ السلاح في عقله الذي سول له أن يفعل ما فعل بها.
اقتربت من مازن وساحبته إليها
وقالت بكل غضب الدنيا : عملت كده ليه
مازن : شئ بيني وبين مراتي
اقتربت سمر منه وخرزت في جانبه إبرا من الابر الخاصة ب حياه ف كان أي تحرك له يسبب بكسر الابرا بداخله
مازن : سمر ابعدي
نرمين : حساب معيا. ..... بعيدا
سمر : استني مني مفاجاه باليل
ملك : هتشوف وهتسمع احلي مفاجاه
ذهب الجميع أخذه معهم حياه التي التصقت ب ناصر كا العلكه .
علي الجانب الآخر.
كان يوسف يجلس في غرفة. وهي في ضلمه دامسه
كان ممسك ب الهاتف.
يريد الاتصال علي شخص ما. ولاكن أنه متردد
في الاخير استقر علي أن يتصل بها.
يوسف : الو
دنيا : الو ، مين معيا
يوسف : انا يوسف
دنيا : اه افتكرت اسفه لسه صحيا
يوسف بستغراب ف أن الوقت الان ٧المغرب
دنيا : انت متصل عشان تفضل ساكت تعالي نتقابل في أول مكان اتقبلنا فيه.
يوسف : تمام نص ساعة وكون عندك
فلاش باك.
كان يشعر بالحزن علي فقدان ساره ف هو يحبها أو يشعر أنه يرتاح معاها. ركب السيارة وذهب الي بحر بعيد عن هذا وبعيد عنهم. جلس علي الرمال وهو ينظر للبحر.
دنيا : ممكن اجلس معاك
يوسف : اعدي
دنيا : اسمك ايه بقي
يوسف : يوسف و الجميل
دنيا بضحك : دنيا. ،علي اساس انك لسه تارك
يوسف : وانتي عارفتي منين
دنيا : نظرتك للبحر كانك چي تشتكي ليه
يوسف : شكلك فاهم يا نصه
دنيا بضحك : عم اعشق افهات الافلام المصريه
يوسف : واحنا بنعشق البنات السورين
دنيا : اوك هاروح انا عشان زوجي لو فاج وما لجاني حدو راح تصير شي ما راح يعجبني خالص
يوسف : انتي متجوزه
دنيا : شي متل هيك
يوسف : طيب سلام.
اقتربت دنيا منه وكتبت رقمها علي يده وقالت : لما تريد تتكلم دق علي
باك
دخل كنان علي يوسف
كنان : يوسف يوسف انت ياعم
يوسف : ها عايز حاجه يا كنان
كنان : رايح ل ساره اجي معاك
يوسف : لا انا وساره فركشنا
كنان بحزن : ليه ايه اللي حصل
يوسف : ولاء حاجه هي مش بتحبني
كنان : هي قالتلك كده انا عارف انك غبي وبتفهم الكلام بدماغك
يوسف : لا هي قالتها صريحه كده ، قالت مش هينفع نكمل مع بعض ، واسفه
كنان : طيب انت رايح فين دلوقتي
يوسف : نازل هسهرسلام
كنان : سلام.
مسك كنان الهاتف وتصل. علي سمر
كنان : مسا الورد علي الورد
سمر 😍: مسا مسا علي ارئد بتاعي
كناني : يخراشي علي الدلع
سمر : بقولك كويس انك اتصلت. ،. اخويا ناصر عايز يلاقي حاجه جد
كنان : ما انا متصل بيكي عشان يبقي فيه حاجه جد
سمر 😍😍❤️ : ايوا بقي. ......بحبك
كنان : وانا بموت في امك
سمر : ارتقي شويا
كنان : انا برضو يا سوقت التكتوك
علي الجانب الآخر.
دخل مازن الڤيلا الخاصه بيه وبحث في كل مكان علي مريم ولاكن لا يوجد لها أثر
جلس يفكر كيف يرجع لها تاني. ف هو يعشقها وما احدث كان خارج عن أردته. ف هو كان ينوي أن يكون حنين معاها
وان لا يكن الرجل الثدي. ولاكن كل حاجه تدمرات قبل أن تتم سعاده انتهت
في مكان تاني
كانت تجلس داخل السيارة والكلب ينظر ليها عبر زجاج السياره. لحظت أن الكلب يقول شئ ما
فتحت زجاج السيارة قليلا.
ونظرت له بصدمه.
ف هو يتحدث الكلب :متخفيش مني انا مكس. ممكن نكون اصحاب
ساره : انت بتتكلم ولاء انا عمله دماغ
مكس : لا انا بتكلم. بصي اطلعي وتعالي معيا انا عايش في البيت ده
ساره نظرت حيث يشير
ساره بضحك : بيت ايه يا مكس ده اقصر يابا
مكس : طب يلا متخفيش
خرجت ساره من السياره. ودخلت الي القصر
القصر نظيف للغايه كان يوجد من كان ينظف. ولاكن عندما بحثت في كل مكان اكتشفت أن لا يوجد بشر يسكن هذا القصر. التفت إلي مكس وقالت بستغراب : هو مين بينضف البيت
مكس : بصي.
وضغط علي شي في الحائط. وخرج الكثير من الروبوتات للتنظيف انبهرت ساره بهذا المستوى من التكنولوجيا
ساره : انت ازاي بتتكلم
مكس : اصل صاحب القصر ده قبل ما يموت كان بيخترع ليا تجارب ودي كانت من ضمن التجارب
ساره : انا عمري ما شوفت كده ابل كده عارف انا حسه اني في قصر الجميله والوحش وهبقي انا الجميلة. بس فين الوحش بقي
مكس : يوجد وحش
نظرت ساره له وهي لا تدري هل هو سوف يتحول ويلتهمه الان ام ماذا
مكس بضحك : متخفيش بصي فوق. .........
رفعت رأسها علي مهل وكانت تنظر بخوف
ف هي نظرت علي الخدم في الطابق السفلي
رفعت نظرها ل فوق وفجأة شهقت. من الصدمه
.......................................😱
علي الجانب الآخر. دخلت حياه الي الحمام.
ونزلت تحت الدش حتي تسترخا ولاكن رغماً عنها تذكرت ما حدث معاها.
بدأت في البكاء بهستريا
شعرت أن الحمام البرودة فيه تتزايد نظرت حولها كي تخرج من الحمام. لان أصابها رعشه في جسمها من شدة البرودة
وكادت أن تاخرج لاكن وجدت يد تحتضنها
شعرت برعب ولاكن بعض الكلمات في أذنها من هذانن الكائن كان كفيل بأن تهدء من رواعها ولو قليلا.
البارت خلص لاكن الأكيد أن الأحداث مش هتقف علي كده توقعاتكم في البارت الجي هتفدني كتير وياريت رايكم في البارت ده 😘😘😘❤️❤️❤️
بقلم Nada Amr 😈
الفصل السادس عشر من هنا

تعليقات
إرسال تعليق