القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اكتشفت نفسي في الثانوية الفصل الثاني


منى : يا حووووووور 🥺
حوريه بكل برود : نعم
منى : نعم الله عليكي يا روح امك يا زبالة يا كلبوبة البحر
حوريه : هههههه ليه كل الاحترام ده 
منى : اصلك واحدة زبالة كنتي فين هاه قلقتيني عليكي
حوريه : يغتي كميلة قلقتي عليا
منى و هتفرقع : اقسم بالله ان ما تعدلتي لأقفل في وشك و ننام متخانقين😬

حوريه : خلاص خلاص اهدي ، و بقى كل ده عشان سيبت الفون و روحت اشرب😞

منى : كاتك شرومبه و الهي يا شيخة كانت وقعت عليكي ازازة الميه ولا التلاجة سكعيتك قلم ببابها ولا اي حاجة دا انتي قطعتيلي الخلف😡

حوريه : هههههههههه ما كنتش اعرف اني غاليه اوووي لدرجة الشتايم و الاحترام ده كله هههه😅

منى : بعد كده يا حور لو هتروحي في اي حتة حتى لو بطن امك تاخدي معاكي الفون

حوريه : هههههههه طب اي حتة معقولة انما بطن امي و كمان فيها تلفون لاااا دا انتي عديتي الجناان ههههههههه
منى : تصدقي معاكي حق ههههههه😅
المهم يلا سلااااموز عشان هروح بكرة عند حبيبتي

حورية : عند جدتك اكيد
منى : حبيبي اللي فاهمني😉
حوريه : طبعا يبنتي دا احنا صحاب من قبل ما نتولد😌
منى : طب يلا سلاام بقى عشان انام بدري بدل ما امي العسل تصحيني على جردل المايه بتاع امبارح ههههه
حوريه : طب والله امك دي عثل😅
منى : عثل 😕 ،طب غوري من وشي 😬

حوريه : هو انا كنت بايته في حضنك ما انا بكلمك فون!
منى : خلاص انزلى من على ودني 
حوريه : هههههههه حاضر يلا سلااام 
منى : سلااااام 

-في الصباح

يا منااااااااا يا زفتة
هو انا لازم احميكي كل يوم بالميه عشان تصحي قووومي بدل ما املى الجردل و اطلعلك

(منى اول ما سمعت سيرة الجردل جريت و ردت على امها)

منى : قومت والله قومت
اسراء مبتسمة: شطوورة يا حبيبة مامي😁

منى في سرها: كإنها بتدادي عيله صغيره ، الصبر يارب 😒
اسراء: سمعتك على فكرة
منى : ايه ده😮، هو البتاع ده مش بيتنشر ليه الصبر يارب

اسراء: ههههههه يكملك بعقلك يا بنتي 

(بعد شوية)

منى : ماما يا ماما يا ست الكل قلبك ابيض زي الفل
اسراء: مش مرتاحالك ، عايزة ايه ؟
منى : مفيش كنت بقولك هروح عند تيتا اقعد معاها شويه ما شوفتهاش من زمااااااااان

اسراء: دا انتي كنتي عندها اول امبارح و اول اول امبارح!

منى : معلش يا ايسو وافقي بقى😊

الام: ...
الام: انا ما اقدرش امنعك بس قولى لأبوكي .
منى : و بابا مش هيقول حاجة دا انا حتى رايحة عند امه هههه
اسراء : طب ما تعوقيش
منى : حااضر هاجي العشا بس �
اسراء : �
منى بتجري قبل ما امها ترجع في كلامها : سلاااااام ،
هههههه ياربي و اخيرا خلصت من ام البيت ده ، ما احلى الحريه و هواء الحريه ، بس ايه ده دي ريحة باميه� ، ولاد اللذين طابخين باميه و مش عازمني�
.......: هو انتي لسه ما بطلتيش العادة دي هههههههه
منى : مش معقول �!
حسناااء وحشتيناااااي يا حسنية�

حسناء : اومال لو ما كنتش معاكي من تلت ايام؟
منى : طب والله انتوا عيال كلبة 
حسناء : عيال كلبة ؟ ، هي مش المفروض كلاب ، انا اعرف ان عيال جمع 
يا خساااارة الصرف و النحو و العربي كله فيكي �

منى : ههههههه ما اخدتش بالى ، المهم انتي ايه اللي ممشيكي من هنا 
حسناء : كنت رايحة اشترى كتب .
منى : المهم يا بت يا حسونه هتروحي دروس برة الحي زي البت حورية؟

حسناء : ما تقوليش حسونه تاني بحسك بتدلعى واحد صاحبك
ثانيا مش هطلع برة الحي الجميل ده��

منى : ههههه ماشي يا صاحبي ، طب تعالى ادخلى بدل ما انتي واقفة كده
دا احنا قديلنا ييجي ساعة بنتكلم برة

حسناء : لاء معلش عشان اتأخرت .
(ده على اساس انها ما افتكرتش التأخير غير بعد ساعة� ، و انا متأكده لو ما كانتش عزمت عليها بالدخول كانوا كملوا ساعتين�)

منى : تمام سلميلي على مامتك
حسناء : حاضر �

(حسناء مشيت ، و منى دخلت عند جدتها)

منى : السلام عليكم 
الجدة : و عليكم السلام ورحمة الله و بركاته ، منينه حبيبتي
منى : تيتة عامله ايه وحشتيني 
الجدة : يا بكاشة ما انتي كنتي هنا امبارح�
منى : الله يسامحك و بعدين انا كنت هنا اول امبارح مش امبارح�
الجدة : يا ستي مش مهم 
منى : عندك غدا ايه النهاردة �
الجدة : دايما همك على بطنك كده ، طب قولى اخبار صحتك ايه ، او بتاخدي العلاج ولا لاء !
منى : ما انتي عسل و سكر اهو ما شاء الله�

الجدة : هههههههه ديل الكلب عمره ما يتعدل 
منى : نوعااام 
دي خلاص بقى اسمها ديل الغزال �

الجدة : طب يلا يا غزال من هنا ، روحي جهزي الغدا�
منى : من عونيا اللوز و مناخيري الجوز هههههه

الجدة: هي مش المفروض عينيا الجوز و مناخيري اللوز؟
منى بفخر مصطنع : نحن نختلف عن الآخرون�
الجدة : ربنا يهديكي يا منى �
منى و هي ماشيه : يارب �

(و عدى اليوم ما بين مناقرة منى لجدتها و جه الليل)

الجدة : قومي يا منى اعمليلنا كوبايتين شاي حلوين
منى وهي مركز مع الفيلم : هو احنا مش لسه شاربين شاي من شويه!

الجدة : الشويه بتوعك دول من تلت او اربع ساعات ، قوومي يا بت اجرى اعمليلنا شاي
منى : بس انا.... (قاطعها الطرق ع الباب)
انا اقوم اشوف مين الاول

الجدة : طب خلي بالك
منى : حاضر
الجدة : جيب العواقب سليمة يارب ، انا حاسة بحاجة غريبة و قلبي مش متطمن😢

(منى فتحت و اتفاجئت ب اختها الصغيرة بتعيط)

منى بخضة : سماا
مالك فيكي ايه ؟ 
اوعى يكون بابا ضربك!
سما : عمك مااات .
منى:............


تعليقات

التنقل السريع