القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اكتشفت نفسي في الثانوية الفصل الثالث



منى : سما في ايه مالك؟
اوعى يكون بابا ضربك

سما : 😭😭😭
منى : يا زفتة ردي 
طب اخوكي حصله حاجة 😳

سما : لاء 😭😭

(الجدة خرجت على صوتهم)

منى : انطقي بقى 
سما بتقطع في الكلام: عم ك شادي ماات 😭😭😭😭

منى زقتها و قالتلها : غوري كتك نيلة

الجدة سمعت الخبر و قالت: ازاي يا بنتي عمك ماله في ايه
سما : عمي شادي ماات 😭😭
(في الوقت ده أبو سما و منى اللي هو عامر دخل)

الجدة خلاص قوتها هتنهار ف عامر سندها و قالها تعالى يا امي و راح قعدها ع السرير

الجدة : يا حبيبي يا ابني 
يا حبيب قلبي ، انا كنت حاسة 
يا حبيبي يا ابني 😭

عامر و الدموع بتنزل من عينيه : خلاص يا امي كفاية ما تعمليش في نفسك كده

الجدة ببكاء : مات زي ابوه على غفلة ، ماتوا و سابوني ،ماتوا ليه و سابوني 😢، يا حبيبي يا قلب امك

عامر بكى و سما بتبكي على آخرها 
و منى ....

منى في عالم تااني
منى ما زالت في الصالة اللي فيها الباب
و قاعدة 

منى : ما حصلش لا لا لا ما حصلش 
استغفر الله العظيم .
طب ازاي ، لاء مش قادرة افكر (قامت دخلت الحمام و بصت لنفسها في المرايه و بترش على وشها ميه)
لاء مش حقيقى😳 ، اكيد مش صح
هنروح و هنشوف انه مش حقيقي 
مش حقيقي 😣، مش حقيقااااااااااااااي لا لا لا لااااااااااااااااااااء😵

بعدها خرجت و مسكت مخدة و قعدت تخبط عليها و تحطها على بوقها و تصرخ جاااامد ( مع العلم ان منى في ازهر يعني عارفة ان المفروض نصبر على البلاء و ان الموت ده قدر الله و كلنا هنموت و كمان كانت في بعض الاوقات بتستعجب من الناس اللي بتصوت ساعة الميتم ، ولكن للاسف الصدمة بتعمل اكتر من كده 😣😢 )

الجدة : لبست هدومها السمرة

منى كمان لبست الادناء الاسود و الجيبة السمرة و الطرحة .
الجدة تقبلت الامر و بتبكي على ابنها ، و اخوه كذلك
اما منى ف كانت صدمة كبيرة عليها

ركبوا عشان يروحوا بيت شادي

منى في العربيه: هنروح و هنشوف انه ما حصلش حاجة
هنروح و هنشوف ، احنا خلاص قربنا نوصل اهو .

(وصلوا البيت و اول ما منى دخلت ، 
راحت الصالة كانت مرات عمها و اخوتها قاعدين )

منى: هو عمي فين؟

مرات عمها و في عينيها دموع : في الاوضة التانيه

منى : هو عمي فين ؟
مرات عمها بدموع : في الاوضة التانيه😔

منى بتمشي باستعجال و فتحت الباب و دخلت

(كانت جدتها دخلت قبلها 
و كان في ناس كتير في الاوضة و هي ما زال عقلها الغبي مش مستوعب ،
ولاد عمها قاعدين جمب والدهم ع السرير بيعيطوا و عماتها الاتنين برضه بيعيطوا
وابوها سند ع الحيطة و بيبكي)

-و هي برده ما زالت في حالة اللا استيعاب
دخلت و راحت قربت من السرير و بعدت عمتها عشان الرؤيه توضح اكتر
و اول ما شافت عمها راقد ع السرير و وشه متغطي و فعلا باين عليه انه مات 

اعصاب جسمها هنا وقفت وقالت استوب✋

اغمى عليها جمب السرير 
ووالدها جه سحبها لورى ،
عامر بدموع من اللى هو فيه : منى يا منى فوقي يا بنتي
منى:.....
عامر بصوت عالى: حد يجيب مية بسرعة

جه اخو مرات عمها (نزيه)و معاه ميه 
و بيرش عليها (ف صوتت و هي بتفوق)

منى : لاااااااااااا كفااااية😣
نزيه: طب فوقي يلا
منى: .......

(راحت عمتها شالتها ووديتها على الكنبة
منى بعدها بالظبط ب دقيقتين فاقت و قامت راحت الاوضة اللي فيها بنت عمها)

منى بجمود : بس خلاص يا روان ما تعيطيش
بتعيطي ليه
روان بانهيار: سيبيني يا منى بالله عليكي 😭😭

منى سكتت و قعدت في الارض بتلعب في الفون و مش بتعيط ولا بتعمل حاجة

بعدها اخوتها دخلوا و هي ما زالت مش بتعمل حاجة
و بتلعب في الفون و مش حاسه بأي حااجة و بعدها قررت تمشي و تسيب المكان الممل ده 

و هي خارجة .........😮

تعليقات

التنقل السريع