القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت أبنه عمي الفصل الحادي عشر


 

احمد : عليا ارجوكي اسمعيني 

عليا : انت هتحكيلي كل حاجه احسن ما اقول لخالد علي كل حاجه 

احمد : حاضر 

.....

ريم : دا راح فين مش مشكله انا مبسووووطه جدا اوووف امتي البغل دا يقولي انا بحبك وانا اقوله وانا كمان 😂 وبعدين نتجوز (مسكت صوره باباها ) بابا انا بحب احمد من زماااان هو اه عصبي بس ممكن نقول عصبيته بسبب الغيره 🙈 بابا انا مبسوطه انا عمري ما نسيتك عارف لما كنت عنده هناك سمعته هو وبيقول لخالتو أنه بيحبني وقتها بكييت جامد وكنت زعلانه لاني عرفت أنه بيحبني وقتها اتمنيت لو عشت علي فكره اني بحبه بس هو لا لاني مش هقدر اتجوز واحد مبحبهوش وانا عارفه ان احمد بيحبني زي ما بحبه وانا شايفه حزنه عليا 😳 عارف يا بابا انا للحظه افتكرت أن احمد ممكن يكون مبيحبنيش ودا إعجاب عادي او فتره وهتعدي بس انا مبسوطه ومتاكده أنه بيحبني ومستنياه يصارحني علي شان اعترفله بكل حاجه ❤️❤️....

احمد : عليا والله دا الي حصل خالد بيهددنا ومحمد بيقول أنه محصلش بينه وبين البنت اي حاجه 

عليا : وانت ايه ألي يثبت كدا 

احمد : الكاميرا جديده ومفيهاش فيديوهات انا عارف ان دا مش دليل بس علي الاقل نقدر نهاوشه أن ريم مش موافقه لغايت ما نتاكد انه مفيش فيديوهات 

عليا : ولو اخويا طلع صح في فيديوهات وانتوا هاوشتوه تتوقع هيسيبكم فوق لنفسك 

احمد : عليا انتي ليه مهتمه بالموضوع 

عليا : ايه عايزني اقوله بكل الي سمعتوه 

احمد : اكيد لا انا اقصد...

عليا : خلاص خلاص مش لازم تعرف ليه بعدين تعرف دلوقتي انا هساعدك بس لو خالد عرف اي حاجه أنا بره الموضوع 

احمد : اطمني دا كفايه تساعديني 

عليا: انا سمعت خالد بيكلم بنت من فتره وبيطلب منها تختفي لاحسن حد يشوفها فأعتقد هي دي البنت احنا لازم نشوفها ونفهم منها الحكايه لكن الفيديوهات سيبك منها ما ممكن يعمل فيديوهات فييك

احمد : عندك حق طاب هنوصلها ازاي 

عليا : هقولك انا هاخود الرقم من التليفون من غير ما يحس وهتصل بيها واتحجج بأي حجه واقابلها وهناك نساومها علي فلوس نهددها اي حاجه المهم نعرف الحكايه 

.....

مر يومين وعليا مش قادره تاخود الرقم واضطرت تقول انها هيا وأحمد بيحبوا بعض علي شان خالد ميشكش وهيا دائما بتقابله وتكلمه

عليا : خالد كنت عايزه تليفونك هعمل مكالمه تليفوني شحنه خلص 

خالد : خودي 

عليا اخدته وهيا بترتعش خالد سجلت الرقم في تليفونها وخالد قصادها علي اساس انها بتسجل الرقم عنده هو الي هترن عليه وهيا اصلا بتاخد الرقم منه 😂 وبعدين اخدت رقم اي صاحبه ليها عشوائي وسابت تليفونها قودامه ورنت علي صحبتها وقالت اي كلمتين وفصلت وقبل ما تديله جاتلها رساله من احمد علي تليفونها الموجود علي الطربيزه قودام خالد بتقول ( عليا قدرتي تاخدي الرقم ) خالد راح يشوف الرساله وعليا خافت جريت داست علي تليفونها تخفي الرساله وادتله تليفونه واخدت تليفونها وجريت 

عليا : احمد ميت مره اقولك متبعتش رسائل انا كنت هروح في ستين داهيه 

احمد: انا اسف مكنتش اقصد قوليلي جبتيه 

......

عليا بليل دخلت اوضتها واتكلمت : ألو 

...: الو مين معايا 

عليا : بصي ندخل في المفيد انا جيالك حد قالي عليكي انك شاطره 

...: مش فاهمه 

عليا : بصي جوزي شاكه أنه بيخوني فعيزاكي تاخديه ليله وانتي فهماني اقصد ايه واثبت انا أنه بيخوني وأطلق منه واخود كل الي حيلته 😂ولكنني حلاوتك الول والي تقولي عليها 

....: بس انا بطلت 

عليا : ولو قولت اني هديكي ......

....: انا موافقه بس بشرط مطلعش في الموضوع ده والفلوس تيجيني قبل التنفيذ 

عليا : بكره الساعه ....في .... نتقابل وتاخدي الفلوس 

....: بالسرعه دي 

عليا : اكيد 

....

احمد : ريم تصدقي  دي جدعه جدا 

ريم : كويس المهم نخلص من الموضوع ده عايزه اطمن 

احمد : وعندي ليكي مفاجأه بعد ما نخلص الموضوع ده ويارب يعجبك ❤️

ريم : ايه هو 

احمد : بعدين مش دلوقتي

ريم : خايفه بعدين ده ميجيش 

احمد : ليه بس طاب سلام دلوقتي  هكلمك بعدين 

داده روحيه : امم فصلت لما شوفتني 😂

احمد : ابدا يا داده انا كنت بس 

روحيه : متكملش ربنا يكرمك يا ابني وهيا بتحبك جدااااا 

احمد : بجد يا داده انا خايف اصارحها بعد ما تتخلص من خالد ويطلع كل الي قولتهولي تخيلات 

روحيه : تخيلات ايه بس بقولك هيا قالتلي بنفسها 

احمد : شكرا ليكي يا داداه انا مبسوط جدا 

روحيه : ربنا يبسطك دايما يا حبيبي يلا انزل الست عليا تحت عايزاك 

احمد : حاضر يا داداه 

روحيه : احمد اسمع مني يا ابني محدش بيحب يكون ليه شريك حدد انت عايز ايه ومين 

احمد : داده انتي فهمتي غلط أما أنا بس ..

روحيه : من غير ما تكمل انا حبيت اقولك 

.....

في العربيه 

احمد : انتي واثقه أنها هتيجي 

عليا : اه دي كلبه فلوس اطمن 

وصلوا وقعدوا استنوها احمد بعيد وعليا علي الطربيزه شويه وجات واول ما قعدت احمد جيه قعد 

عليا : بصي من الاخر في حراسه بره وشرطه وممكن تروحي في ستين داهيه لو فكرتي تهربي 

...: في ايه 

عليا : من الاخر عايزك تحكي كل حاجه عن اليوم ...

....

محمد : الحمدلله يارب كان نفسي اروح معاك واسمع الكلام ده بنفسي .وبكي 

احمد : مقدرش اخاطر متنساش كنت خايف يكون في حاجه حصلت وشوفتها ليك ممكن تعمل مشاكل بس الحمدلله متتصورش ارتحت قد ايه لما عرفت انها لعبه 

محمد : انا هكلم ريم اطمنها 

احمد : اااه محمد بقولك روح انت وانا هكلمها 

محمد : لا لا 

احمد : معلش انا عايز افاجئها 

محمد بصله باستغراب : ماشي انا هحضر الشنطه علي شان مسافر 

احمد : تمام 

.....

احمد : الو ريم 

ريم : احمد بالله تدخل في الموضوع انا هموووت من الخوف 

احمد : كنت عايز اشوفك بس مش قادر طاب اسمعي خالد اتفق مع البنت يديها فلوس مقابل أنها تقعود معاه ليله بس محمد كان رافض يخرج معاها فدا صعب الموضوع فحطله حاجه في المشروب منوم وكان هيصورهم كام صوره عن قرب بس لما قابلك اخدك للبيت وكأنها قبل ما يوصل فانتي افتكرتي أن في حاجه بس محمد كان متخدر علي شان كدا هو مش فاكر اي حاجه وكان بيساومك علي الجواز لأن عليا قالتلي أن يحيي طلب منه كدا علي شان الميراث 

ريم : كل ده علي شان الميراث 

احمد : ليه هو الميراث قليل دا كبيير ومتنسيش أن المرحوم كاتب كل حاجه ليكي ولمحمد يعني ولا ابويا ولا يحيي اخد حاجه من المرحوم وده الي مضايق يحيي ولأن نسبه والدك لو أضافت لاي حد هو الي هيتملك ويبقا المالك صاحب الكلمه في كل الأملاك

ريم : سيبك من كل ده الحمدلله اني خلصت ودلوقتي اقدر الشكل الجوازه الزفت دي دا كل يوم يرن في أوقات ويكلمني في كلام مش قادره واليوم الي مردش بيهددني بمحمد حاسه كأن عبأ واتخلصت منه 

احمد : الحمدلله مش عايزه تعرفي انا كنت عايز اقولك ايه بعد ما تخلصي من خالد 

ريم بفرح : اكيد ايه 

احمد : ريم انا بحبك وعايزك تبقي معايا ❤️

المفاجأة بقا أن ريم مسمعتش اي حاجه سلمي كانت سحبت التليفون لأنها سمعتها وهيا بتقول انها اتخلصت من خالد وعرفت انها كانت مجبوره فطبعا سلمي سحبت التليفون منها وسمعت احمد وهو بيقولها أنه بيحبها 

سلمي اتعصبت ورمت التليفون علي الارض وضربت ريم بالقلم 

البارتات الي جايه هيحصل ايه تابعوووو؟؟ 

سلمي : انا لما جبت عيالي هنا قولت لانك عمهم بس ال حصل دا مستحيل اسكت عليه 

ريم : كل ده ايه ايه انا سمعته وهو بيقول أنه بيحبني 

كله وهم وهم 

...قودام غرفه العمليات

سلمي ببكاء  : يارب استر يارب استر 


....

محمد : ريم احمد عايز يشوفك 

ريم : قولت مش عايزه اشوف حد 

...

احمد : عليا مش هتقوليلي ساعدتينا ليه 

عليا : لان ماما ماتت بسبب 


الفصل الثاني عشر من هنا

تعليقات

التنقل السريع