القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليل الادهم 2 الفصل الرابع



عمار بسرعه: اختك عاايشه 


ادهم بغضب: والمفروض اصدق الهبل ده 


عمار: اه عشان لو موتنى اختك هتموت لأن ملهاش اى حد ولا حد عارف مكنها غيرى ف هتفضل لوحدها وممكن تموت 


ادهم: اثبتلى 


عمار: خليهم يسبونى واثبتلك


ادهم: سبوه


وتركوه وذهب عمار وفتح الاب توب الخاص به وفتح الكاميرا نعم هو يركب لها كاميرات مراقبه ف الفيلا لان لو حدث لها شئ يعرف ويذهب إليها ...


عمار:اى مش فاكر شكل اختك


ادهم بغضب شديد: ازاى ممتتش انت هتستعبط هى ماتتت قدامى


عمار: بعد ما انت جريت وسبتها لقيتها عايشه وقلت ل بابا كان هيموتها فعلا بس انا إلى اتحيلت عليه نخدها وخدناها ف تعتبر مش اختك هى اختى انا 


ادهم: فين ليناا


عمار بضحك: شفت بقى مش قولتلك اختى بقى فى اه ميعرف اسم اختو مثلا ..اسمها ساره مش لينا ي زعيم


ادهم امسكه من باقه قميصه بغضب شديد: انا مش هكرر سؤالى تانى انت فاهم 


عمار: وانا مش هقولك هى فين 


ادهم ضر*به كثيرا حتى تعب 


عمار بتعب: ب..برضو مش هقولك م..مكنها ولو فضلت كدا انا هموتها بجد 


ادهم تركه بغضب وذهب ورجاله خلفه 


رجل: مش هنخدو 


ادهم بغضب:ملكوش دعوووه


وذهب وتركهم بغضب شديد ظل يلف ف الشوارع بغضب حتى هدأ قليلا وقرر الرجوع لمصر ليفكر بخطه ما ليكتشف هل هى أخته حقا وكيف سيعرف مكانها ... وبعد عده ساعات وصل إلى مصر وعندما وصل الفيلا لم يجد ليل 


ادهم: فين ليل


جوليا:راحت تركيا من كان يوم 


اغضب ادهم بشده وذهب إلى الشركه ليسأل على 


على بمرح ومفجأه: اهلا دومى جيت بدرى يعنى 


ادهم بغضب: انت عارف ان ليل ف تركيه


على بخوف وصوت واطى: احيه انت عرفت


ادهم بغضب شديد: رد علياااا


على: اه ي ادهم عارف 


ادهم: وانت ازاى متقوليش وتسبها تسافر منغير ما اعرف 


على: راحت ل داليدا عشان كانت تعبانه وانت مكنتش هتوافق 


ادهم تركه بغضب وذهب وعلى علم أنه سيذهب ل ليل ف حاول أن يكلمها كثيرا ولاكنها لا تجيب 


على:اووف ي ليل مش وقتو 


وبعد وقت ليس طويل ولا قصير وصل ادهم إلى منزل داليدا وارق الباب وليل فتحت له 


ليل بخوف شديد: ا.. ادهم


ادهم بغضب شديد وعيون سوداء من الغضب صف*ها بقوه ووقعت ع الأرض بصدمه ورعب وألم وهى تبكى..ريم وداليدا سمعا الصوت وطلعو 


داليدا: اى إلى انت عملتو ده ليل انتى كويسه 


ليل هزت رأسها ببكاء بمعنى نعم 


ريم امسكت يدها لتساعدها على النهوض 


داليدا: فى اى


ادهم بغضب: فى إن اختك سافرت وانا قايلها متسافرش وبرضو عاوزه تعند معايا وخلاص 


ليل ببكاء وغضب: انا سافرت عشان داليدا وانت مكنتش موافق 


ادهم بغضب: ايوا موافقتش وانتى جيتى برضو ...قدامك ٥ دقايق تلمى حاجتك ومش هكلمك كتير يلاااا


ليل هزت راسها ودخلت مع ريم وداليدا ولمت حاجتها وطلعت ادهم شدها ومشيو وبعد قليل وصل إلى بيت كبير وصعدو إلى شقه فخمه وجميله 


ليل بخوف: ا...انا اسفه و..والله ما هتتكرر تانى 


صف*عها ادهم بقوه وامس*كها من شعرها

ادهم بغضب: انا يمتلك كتير وسبتك بمزاجى بس لحد هنه وهوريكى انا هعمل فيكى اى مش انا إلى كلمتى تتكسر أنتى فاااهمه 


ليل ببكاء: وولله ما هعمل كدا تااانى 


شد*ها ادهم إلى الغرفه وهى تبكى وتترجاه يتركها ...زق*ها ادهم على الس*ير وهى تبكى وتصرخ ومز*ق لها ملا*بسها 


ادهم بغضب: بقى انا تكسرى كلامى هاااا 


ليل ببكاء وصراخ: انا اسفه والله خلاص سبنى ونبى 


ادهم ابتعد عنها وهو يبتسم بمكر وذهب وأمسك ب ع*صاه كانت بجوار السرير ..ليل نظرت له برعب ف ماذا سيفعل ...

__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-....

رحمه: كل بقى ي مروان ونبى ليل قالتلى هتكلم مع داليدا وتخليها تيجي كل


مروان:انتى ليه مصممه انى عاوز اكل فكك منى ي رحمه بقى 


رحمه:يبنى تعبتنى معااااك والمصحف ليل هتقولها وانا واثقه أن هيه هتوافق وتيجي ممكن تأكل عشان خاطر داليدا طيب 


نظر لها مروان بحزن واخد منها الطعام وبدأ يأكل ببطء ....

__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__

كانو جالسين خائفين على ليل بشده ...

داليدا: انا خايفه على ليل اوى 


ريم: وانا كمان ده شكلو كان يخوف اوى بس انشاء الله مش هيعملها حاجه 


داليدا: ياارب


ريم: يارب بس هنعمل اى لازم نطمن عليها 


داليدا: مش عارفه احنا نستنى ل بكرا الصبح ونتصل نطمن


ريم: صح فكره حلوه 


__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-

ليل بخوف وبكاء: ارجوك ابعد عنى ي ادهم ا..انا اتسأفتلك ونبى 


ضر*بها بقوه وقسوه ب العصايه وظل يض*ربها كثيرا وهى تصرخ وتترجاه أن يتركها وبعد وقت قصير تركها وامسكها من شعرها بقوه

ادهم: دى قرصه ودن صغيره خالص قصاد إلى ممكن اعملو فيها لو فكرتى بس تعملى كدا تانى 


وتركها بعنف وذهب واغلق باب الشقه ب المفتاح وتركها وحيده تتألم وتبكى وتصرخ 


ليل ببكاء شديد: انا بكرهكككك...بكرهك 


ذهب ادهم وركب سيارته وظل يلف بها ف شوارع تركيا بغضب حتى هدأ ورجع إلى المنزل دخل وجدها كما تركها ولكنها نامت من الالم والبكاء كما هى نظر لها والى الجروح والكدمات التى تسبب بها بدو*ن رحم*ه تنهد وذهب ليبدل ملابسه وذهب وحملها ببطئ ونيمها وقام بتغطيتها جيدا ونام بجوارها.....


__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-_..

سوميه: انا قلبى واكلنى علي ليل ي منصور 


منصور: نبقى نحاول نكلمها بكرا كدا نطمن عليها البت وحشتنى اوى 


سوميه: وانا كمان والله


عادل: ليل كلمت رحمه وممكن تيجي بس مش اكيد 


سوميه: يارب تيجي وحشتنى اوى هى والدوشه الى بتعملها ف البيت 


منصور: وداليدا كمان وحشتنا اوى 


سوميه: كان مستخبلنا فين ده كلو ي ربى 


ظلو يتحدثون...


__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__-__--_-

استيقظت صباح...وجدت نفسها نائمه بين يديه انتفضت بخوف وكره ف كيف نامت هاكذا بجواره ..شعر ادهم بها تحاول القيام


ادهم: بطلى 


ليل بصراخ وبكاء: سبنى اقوم ونبى معملتش حاجه تانى 


ادهم تركها وقام: جهزى حاجتك عشان هنسافر 


ليل بحزن شديد: حاضر 


ذهب ادهم لتبديل ملابسه وهى أيضا بدلت ملابسها وتحممت وأخذت اشيائها وذهب كليهما بدون كلام ..وصلا إلى مصر بعد مده ليست قصيره او طويله وذهبا الى الفيلا 


ادهم: مفيش خروج من الفيلا انتى فهمه 


ليل بحزن: حاضر 


ذهب ادهم وتركها ..وامسكت هاتفها ببكاء وتحدثت مع على 


على بقلق: أهدى طيب فهمينى براحه 


ليل ببكاء: انا بكره عاوزه امشى ي على ونبى ساعدنى اخلص منو


على : طب اهدى طيب وكلمى اختك طمنيها عليكى وانا هحاول اتصرف


ليل وهى تمسح دموعها:م..ماشى باى 


على: باى 


أغلقت مع على وتحدثت مع اختها بهدوء وطمنتها انها بخير ...


الفصل الخامس من هنا

*

تعليقات

التنقل السريع