القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية إخوة الانتقام الفصل الثاني عشر


 البارت 12( إخوة الانتقام) 



عند حياه و مازن 


حياه : مازن انت بتحبها 


مازن : ......مش كده. انا بس 


حياه : سوالي واضح. وتجاوب يا ب اه أو تقول لا 



مازن : اه. بس 


حياه وقفت : مازن اطلع برا 


مازن : حياه افهمي اسمعي لحد الاخر 


حياه : بقولك اطلع برا ، انت سمعت


مازن : قرب منها مش هيحصل غير لما تبقي ملك ليا 


حياه : مش هيحصل ابعد 


مازن : مش هبعد 


بدأ مازن يكتف اديها وقطع هدومها عليها.  



.........


بعد وقت باعد من عليها.  وكانت الدموع مغرقة وشها 


ودم كتير نازل منها 


مازن  بص عليها. قرب منها لما لقاها سكنه......


مازن بخوف : حياه ...حياه. ...انتي 


مكنش بيصدر اي رد منها اخدها وجرا بيها علي المستشفي 




..............................................💔💔


عند ملك ومروان 


مروان نزلني من العربيه 


مروان : مش هينفع انا عايزك في حاجه كده 


ملك : ايه هي بقي 


مروان : هتعرفي دلوقتي 




ظل مروان يقود السيارة وكل لحظه وتانيه ينظر لها بعشق دافين 


امسك يدها و هو يقود.  


استغربت هي فعلته ولاكنها أحبت هذا وكانت غير معترضة 



بعد وقت ليس بطويل 


مروان : انزلي 


ملك : انزل عادي كده 


مروان : اه انزلي يلا 



...........................................⁦❤️⁩⁦❤️⁩


في الڤيلا عند نرمين 


نرمين : انت كويس يا ناصر 


ناصر : اه كويس 


دقق ناصر النظر في وجوه الموجودين ثم نظر إلي نرمين 


ناصر : امال فين حياه وملك 


نرمين بسعدة وهي تجلس في حضن أخيها : حياه اتجوزت انهرضا ، وانا كمان اتجوزت انهرضا انا وزين 


وملك برا بتكلم  مروان والمفروض أن احنا


صرخت عند هذه الكلمه ، ف هي تذكرت للتو ملك ومروان والاتفاق 


ناصر: في ايه 


نرمين : يلا يلا بسرعه وفي الطريق احكي ليكم كل حاجه 


ركب الجميع عربيه ، وكانت نرمين وناصر بجانب بعضهم في الامام وساره وسمر وزين في الخلف. 


وزين كان يشعر بالغيرة وبشده  من هذا الناصر الذي ظهر له  من العدم  


وساره كانت تتحدث في الهاتف مع يوسف 


يوسف : عماله ايه 


ساره : كويسه 


يوسف : انتي في الشارع 


ساره : اه 


يوسف : ازاي ازاي وانا مش عارف كيس لب انا يعني 


ساره : لا مش كده والله انا معيا اخواتي ، ده غير أن انا كنت في فرح اختي حياه ودلوقتي هروح ل اختي  ملك 


يوسف : اه هتروحي ليها فين بقي انشاء الله 


ساره : هروح ليها مكان ما نرمين هتقول ل ناصر 


يوسف : كمان ناصر 


ساره : في ايه يا يوسف ناصر ده اخويا 


يوسف بغضب : انتي فين يا ساره انتي ريحه فين 


ساره : انا ريحه في (***) 


يوسف: سلام 



عند يوسف 


كنان: ايه يا بني رايح فين كده 


يوسف بخنقه : نازل اشوف الزفته دي


كنان: زفته مين 


يوسف : ساره يا كنان ساره 


كنان : اعد بس كده وفهمني زعلان ليه  ، ايه اللي حصل


يوسف: ساره بكلمها بقولها انتي في الشارع بتقولي اه مع اخواتي. بقولها صوت مين ده تقولي ده اخويا. ده طبعا غير الاستاذ زين اللي قاعد معاهم 



ما كاد يكمل حتي صرخ بيه كنان أن يقول له  العنوان الذي هم ذهبون اليه 



اشتعل الغضب بداخل سيادة الرائد  وستقل السياره ونطلق بها علي وجهته وهو يريد أن يطير حتي يصل لها في اسرع وقت 


اما عن يوسف فكان لايقل غضب عن أخيه ولاكن كان مندهش من أخيه لما هو بهذا الغضب 






 ..................................😡😡


عند ملك ومروان 



نزلت ملك من السياره وهي تنظر حولها بنبهار. امسك بيدها. وسار بها في جسر علي مياه البحار والذي كان مزين بكل أنواع الورد  وكان لايوجد أحد علي الشط 

البحر ولاكن كان يوجد كراسي فارغة 


نظرت ملك حولها بسعادة غامرة ومن ثم حولت نظرها الي مروان وارته وهو يرقع علي رجليه ويقول 


مازن بحب بالغ : تقبلي تكوني نصي التاني 


ملك بظرت حب والدموع تتساقط من عينها : موافق 



استمعت الي تسفيق  ف نظرت حولها. وكان 


نرمين واقفه ويقف بجانبها زين. 


وساره واقفه تنظر لهم بسعادة كبيرة ويقف بجانب منها يوسف 


وسمر تقف مع ناصر. 


وكنان واقف. وينظر لها بغضب جحيمي



اقترب  ملك من ناصر وهي تنظر له. وثم نظرت إلي نرمين تتأكد منها هل هذا أخيها الأكبر.  هزت نرمين رأسها دلالة علي تأكيد تفكيرها 


ارتمت ملك داخل أحضان ناصر 


استغل كنان الفرصه وسحب سمر من يدها. 


كنان: مين ده اللي انتي أعده تهزري معاه من ساعت ما وصلنا 


سمر : ده. اخويا وبعدين انت بتكلمني كده ليه.


كنان : اخوكي ده ظهر مره وحده كده 


سمر : بص يا كنان انت بقالك كام يوم مش بتسال عليا. وحنا اصلا ما فيش حاجه ما بينا عشان اسال أو تسال لاكن انا حسيت من ناحيتي  بعجاب  


كمان قطع استرسل  حديثها : وانا كمان  معجب بيكي 


سمر ⁦☺️⁩ : طب اسمع. انت  من حقك تعارف عني اللي انت عاوزه ، ف خد الرقم ده و انا  لما تروحني تبقي تتصل بيا. 


كنان : بقولك ايه ، هو انا مش لسه كنت بقول معجب بيكي 


سمر : اه 


كنان : لا انا بحبك 


سمر : وانا بعشق امك 


كنان : حلو 😂🤣😂حلوه اوي كمان 



سمر ذهبت حيث الاجتماع

.........................................🥰🥰⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩🤪


عند حياه ومازن 


كان مازن يسير في ممر ذهاباً ويابآ حتي راء الممرضه خارجه من غرفة العمليات 


ذهب لها حتي يطمئن عليها. 


مازن : المريضة ال مريضه اللي جوا اخبارها ايه 



الممرضه : هي فقدت دم كتير.  


مازن : يعني هي بخير 


الممرضه : معرفش والله الدكتور لما يخرج يقول لحضرتك 



بعد ما  ٢ خرج الدكتور. 


ذهب له مازن : قولي اخبارها ايه 



الطبيب : هي فقدة دم كتير اوي. و تعرضت للاغتصاب شديد ، للاسف ......

.....


بقلم Nada Amr ✌️😘 

الفصل الثالث عشر من هنا




تعليقات

التنقل السريع