القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عذاب الضحي "عوض الله " الفصل الرابع


 




ضحي: ألو يا بابا عرفت حاجه عن ساره 

سامح ببكاء: أختك في ناس خاطفينها ومش هتقدر ترجع البيت لمدة أسبوع 

ضحي بصدمه: إيييييييييه... طب هننقذها إزاي

سامح: دكتور الجامعه بتاعها أنقذها وهي معاه دلوقتي بس الناس مراقبنهم 

ضحي بحزن: تمام 

سامح: عملتي ايه في الشغل 

ضحي: هبدأ من بكره 

سامح: طيب يا بنتي ربنا  معاكي 

ضحي: بااااي 

سامح: بااااي 

صبحي: إيه يا ضحي في إيه 

حكتله ضحي كل حاجه

صبحي: ربنا يستر 

ضحي: يارب 

"عند ساره وأدهم"

ساره: الله.. الفله دي تحفه 

أدهم: هتقع علينا كمان شويه 

ساره: بقولك إيه إستهدي بالله كده عشان نسلك مع بعض 

أدهم: أنا مش طايقك يا زفته إنتي فلو عصبتيني هرجعك ليهم ويعملو اللي عايزينو 

ساره: لو جدع إعملها 

أدهم: صبرني يارب 

ساره: يصبرك علي إيه دا إنت معاك ملااااااك 

أدهم: دا شيطان مش ملاك 

ساره: ما تتأدب يا عم إنت 

أدهم وهو بيشدها من شعرها: والله لو ما إتأدبتي إنتي لهموتك 

ساره: سيب شعرييييي 

أدهم زقها وقال

أدهم: إطلعي علي أوضتك 

ساره: وأنا إيش عرفني أنهي أوضه 

أدهم: اللي تعجبك يا زفته إخلصي 

ساره: بجد.. يعني أختار أي أوضه تعجبني 

أدهم: أيوه إخلصي بقا

ساره: هيييييييه... وطلعت 

 أدهم: يارب صبرني 

"عند ضحي"

فضلا قاعده مع عمها شويه وبعدين ساعدت سميره مرات عمها في شغل البيت 

ضحي: أنا هدخل أنام بقا  تصبحو علي خير 

الكل: وإنتي من أهله 

"تاني يوم"

صحيت ضحي من النوم وإتوضت وصلت ولبست دريس أزرق بحزام أبيض وطرحه بيضاء وكوتشي أبيض ونزلت راحت الشركه.. ودخلت مكتب يزن 

يزن: إنتي لازم تروحي الفله

ضحي: فلة إيه 

يزن: اللي أنا عايش فيها واللي هتتعمل فيها الحفله 

ضحي: وأنا هروحها إزاي وأنا مش عارفه هي فين

يزن: أنا هوصلك 

ضحي: لأ ملهوش لزوم قولي هي فين وأنا هروح 

يزن: مش عايز كلام كتير أنا قولت هوصلك يبقا مفيهاش كلام 

ضحي: ملهوش لزوم والله 

يزن: خلاص بقا... يلا 

نزلت ضحي مع يزن وركبو المصعد وفجأه إتعطل 

ضحي: لأ والله مش وقتك 

يزن: إهدي هرن علي حد يصلحه 

ضحي مكانتش عارفه تتنفس وكانت مخنوقه جامد فأغمي عليها

يزن: ضحي إصحي..

فضل يزن يحاول يفوقها لحد ما المصعد إشتغل وشالها... دخلها عربيته و وداها المستشفي والدكتور حطلها جهاز التنفس 

الدكتور: كام ساعه كده وهتفوق 

يزن: تمام 

بعد٣ ساعات ضحي فاقت 

يزن: عامله إيه دلوقتي 

ضحي: الحمد لله

يزن: مقولتيش ليه إن إنتي.....

قاطعته ضحي وقالت 

ضحي: متلومنيش أنا أصلا مكنتش أعرف 

يزن: ماشي 

ضحي: أنا عايزه أخرج 

يزن: هكلم الدكتور يكتبلك علي خروج 

ضحي: تمام 

"عند ساره وأدهم"

ساره: إندوميييي 

أدهم: نععععععم 

ساره: مالَك..

أدهم: هو إيه اللي إندومي 

ساره: إندوميييي عايزه إندوميييي 

أدهم: بقولك إيه أنا مش خدام عندك المطبخ جوا خشي شوفي إنتي عايزه إيه وكلي 

ساره: داخله يا عم  حماصه بالراحه 

أدهم: يااااااااارب.... أنا مش ناقص إيه الغلب دا 

ساره بتريقه: تصدق صعبت عليا 

أدهم بعصبيه: غووورييييي 

ساره بخوف: خ..خلاص 

 "عند أروي"

أروي: ماما.. أنا مش ضحي دي 

سميره: ولا أنا والله 

أروي: خلاص أنا عرفت هعمل إيه

سميره: هتعملي إيه

أروي: ....................

سميره: أفكارك جهنميه زي أمك 

إبتسمت أروي بشر وقالت 

أروي: طبعا 

"عند ضحي"

كانت راكبه مع يزن ومتوتره 

يزن: متخافيش أنا مش هاكلك 

ضحي: هاا.. لأ مش خايفه ولا حاجه 

يزن: ههه مهو واضح 

فضلت ضحي ساكته لحد ما وصلو 

يزن: الحفله هتبقا في الفله من جوا بس إنتي طبعا هتزيني الجنينه كمان 

ضحي: اه أكيد 

بدأت ضحي تشتغل وتزين البيت بس لاحظت إن حد من اللي شغالين هناك مراقبها 

ضحي لنفسها: إهدي يا ضحي مش هيعملك حاجه... فاقت من شرودها علي صوت رنة تليفون يزن 

يزن بخفه: أيوه يا إندومي وحشني والله 

أدهم: يزززززن مش هتبقا إنت وساره 

يزن: ساره مين.. أكيد حبيبتك صح.. ماشي يا عم والعه معاك 

أدهم: حبيبتي إيه ياعم دي حتت جموسه قرفاني😂

يزن كان لسه هيرد بس إتصدم لما شاف ضحي بتقع😳

ضحي: اااااااااااااااه

الغصل الخامس من هنا

تعليقات

التنقل السريع