القائمة الرئيسية

الصفحات

بائعة الورد الفصل الثالث عشر


 

_______________________________________________________وقفنا المرة اللي فاتت لما نور حكت لفريده كل اللي حصل 

فريدة بصدمه:نور انتي بتهزري وقعدتي تستنيها وفي الاخر مجتش وانتي عادي كده 

نور:اه والله لما لقيتها اتأخرت كده فقولت اطلعلك 

فريدة:وانتي مشوفتيهاش بعد ما طلعتي من الكافيه 

نور:شوفتها كانت عند مستر زين 

فريدة:شوفتيها فين 

نور:لما انتي قولتيلي انك هتدخلي الحمام انا قولت ادخل اقول لمستر زين اني همشي فدخلت لقيتها قاعده جوا واول ماشافتني اتوترت كده ومبقتش على بعضها مش حاجه غريبه دي

فريدة:هي فعلا حاجه غريبه بس خلاص ابقي شوفي الموضوع ده بكرة مع مستر زين

نور:ماشي يلا

فريدة:نور تعالي اقعدي معايا النهارده بدلما تكوني لوحدك 

نور:ماشي طب يلا هنروح ع البيت الأول اجيب حاجتي وامشي انا وانتي 

فريدة:طب يلا

مشوا الاتنين وراحوا ع بيت نور

_______________________________________________________

عند ادهم قاعد في مكتبه بيراجع شغله وفي ثانيه جات ع باله فريدة وعلى وشه ابتسامه عريضه فقرر انوا هيروح يتقدملها على آخر الاسبوع ...بعد تفكير في فريدةاتصل على زين 

ادهم:زين انت عندك حد عشان عايزك في موضوع مهم

زين:لا مش عندي حد سيلين لسه ماشيه دلوقتي بس موضوع اي

ادهم:هاجيلك واقولك على الموضوع 

قفل ادهم مع زين وراحله على المكتب علطول 

زين :اي يابني في اي وايه الموضوع اللي انت عايزني فيه

ادهم:بص يا سيدي................وقصى عليه كل شيئ من اللي حصل بين سيلين وسوزي وعلى أنها كانت عايزة تسرق الملف عشان تلبسها لنور

زبن:يا بنت ال....طب انت عرفت ده كله ازاي 

ادهم: وانا طالع الشركه لقيتها واقفه هي وسوزي برة فاستغربت ايه اللي موقفها كده فسمعتها بالصدفه وهي بتتكلم 

زين بتوعد:ماشي يا سيلين لما تيجيلي بس 

ادهم:بس هي لمادخلتلك قالتلك اي

زين:انا كنت قاعد عادي براجع الشغل لقيت اللي داخل عليا

Flash back

زين قاعدفي مكتبه بيخلص شوية ورق لقى سيلين داخله

زين باستغراب:سيلين اي اللي جابك 

سيلين: ها اا اصل انا لقيت نفسي فاضيه فقولت اجي أقعد معاك شويه 

زين :طب ماشي اتفضلي اقعدي 

سيلين قعدت 

زين:تشربي اي

سيلين:ممكن نسكافيه 

زين ضغط على الجرس فرد عليه حد

زين:واحد نسكافيه وواحد قهوة يا سعيد 

سعيد:تمام يا استاذ زين

Back

زين:واحنا قاعدين في حد خبط فدخلت نور تقولي أنها ماشيه  واول ما سيلين شافتها اتوترت وبصتلها وارتباك بس انا مكنتش فاهم لي 

ادهم:يبقى في حاجه في الموضوع ده احنا منعرفهوش خلاص لما تيجي نور بكرة ابقى اسالها 

زين:ماشي انت خلصت وللا اي 

ادهم:ااه خلصت بقولك انا عايز اتقدم لفريدة واروحلها آخر الأسبوع فعايزك تيجي معايا انت وانكل توفيق

زين :ودي فيها كلام يبني اكيد هاجي معاك انا وبابا وبعدين انت اخويا يا ادهم كلمها انت بس وقولي 

ادهم:ده العشم بردو يا صاحبي 

وخرجوا الاتنين من المكتب وكل واحد ركب عربيته واتجه إلى بيته

**ملحوظه(ادهم والده ووالدته متوفيين وهو بيعتبر زين وباباه اهله)

_______________________________________________________

عند منه كانت خلصت محاضرتها وبتتصل على باباها يبعتلها السواق 

جه ادم من وراها 

ادم:انسه منه اتفضلي معايا هوصلك معايا في العربيه 

منه:لا شكرا انا هتصل على بابا يبعتلي السواق مش عايزة اتعب حضرتك 

ادم:مفيش تعب ولا حاجه انا  هوصلك في طريقي بس 

منه بكسوف:ماشي  

راحت منه عند العربيه وجات تركب في الكرسي اللي ورا 

ادم:انتي رايحه تركبي فين تعالي اركبي قدام 

منه:عادي اركب ورا مفيهاش حاجه 

ادم:تعالي يا بنتي هو انا هاكلك 

طلعت منه ركبت قدام 

منه:هو حضرتك تعرف العنوان منين 

ادم:أنا عارف كل حاجه عنك 

اكتفت منه الابتسامه ......وصلوا عند باب الفيلا ومنه نزلت

منه:اتفضل ادخل مينفعش تيجي لحد هنا وماتدخلش 

ادم:لا والله مش هينفع عندي شغل في الشركه ومتقلقيش انا جاي قريب

منه بكسوف:طب ماشي يلا باي

ادم:باي

ادم مشى ومنه جات تدخل الفيلا ظهر حد 


الفصل الرابع عشر من هنا



تعليقات

التنقل السريع