القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بائعة الورد الفصل التاسع





_______________________________________________________وقفنا المرة اللي فاتت لما ادهم اخد فريدة واتجهوا إلى المطعم 

في المطعم

ادهم:تحبي تاكلي اي

فريدة:مش عارفه ممكن حضرتك تختارلي 

ادهم:تمام نجيب اتنين باستا فراخ

فريدة:مفيش مشكله

ادهم للويتر:اتنين باستا فراخ لو سمحت وواحد بطاطس

الويتر:اي حاجه تانيه يا فندم

أدهم:لا شكرا 

فريدة:شكرا جدا لحضرتك على العزومه دي مكنش ليه لزوم تعبت حضرتك معايا

ادهم بابتسامة جذابة :ولا تعب ولا حاجه 

فريدة سرحت في ابتسامته قد لي جميل وجذاب ووسيم 

ادهم لاحظ أنها سرحانه فيه فقال

ادهم:فريدة......فريدة...انتي يا بنتي ...سرحانه في اي

اخيرا فريدة فاقت من سرحانها

فريده باحراج:ها. لا خالص مش سرحانه 

الويتر جه ووضع الاكل على الترابيزة

ادهم:يلا عشان الاكل ميبردش 

فريدة: ماشي 

نسبهم بقى ياكلوا ونروح لمكان تاني 

_______________________________________________________

عند نور قاعده برة بتخلص الملفات اللي زين طلب منها انها تخلصهم

فريدة في نفسها:اي الشغل الكتير ده بتقلد زين في طريقة كلامه وهو بيكلمها(نور خلصي ملفات الصفقه دي بسرعه ودخليهم ع جوا يخلصوا النهارده)مفكرني مين يعني هو عشان قولتلوا مرة اني بعمل الشغل كويس يستحلاها قطع افكارها رن زين ع الجرس 

نور:ايوة يا مستر زين 

زين:خلصتي الملفات يا نور

نور:احم اديني نص ساعه يا فندم ويكونوا كلهم خلصوا

زين:ماشي مستنيكي

قفلت نور مع زين وقعدت تتابع عملها باهتمام 

_______________________________________________________عند سيلين قاعده مع صحبتها سوزي في النادي 

سيلين:سوزي لو جبتلك شغل يجبلك فلوس كتير وفوق الشغل ده هديكي بردو فلوس بس في مهمه كده هتعمليها 

سوزي:ايه الشغل اللي انتي عايزاني اعمله ده 

سيلين:بصي انتي هتعملي..............

سوزي:اي يا بنتي اللي بتقوليه ده زين لو عرف ممكن يموتنا فيها انتي عارفه اي حد بيتدخل في حاجه بخصوص شغله بيحصل في ايه 

سيلين:سوزي ملكيش دعوه انتي اللي عليكي انك تنفذي وتاخدي فلوسك وخلاص

سوزي:طب هبدا اعمل اللي انتي قولتي عليه ده امتى

سيلين:في الوقت المناسب هقولك بس تنفذي الكلام بالحرف الواحد ومش عايزة غلطه واحده البطه في رقبتك 

سوزي:خلاص يا بنتي طب يلا بقى اسيبك واروح البيوتي سنتر عشان سايباه من غير حد باي

سيلين:باي

ذهبت سيلين الي سيارتها وهي تفكر بشر كيف ترجع زين إليها فلنتركها هي وشرها إلى مكان آخر 

_______________________________________________________

عند ادهم وفريدة انتهوا من الطعام ركبوا السيارة متجهين إلى الشركه 

في السيارة

فريدة:بجد مش عارفه أشكر حضرتك ازاي ع العزومه دي 

ادهم بمرح:ولا شكر ولا حاجه احنا خلاص نعتبر اصحاب ولا اي

فريده بخجل:ااه طبعا اصحاب 

ادهم بضحك :احلى صاحبه دي ولا اي

اكتفت فريدة بابتسامة في خجل

لاحظ ادهم كسوفها منه فحاول قطع الصمت الذي حلَّ عليهم 

ادهم:اشغلك اغنية اي

فريدة:مش لازم يعني 

ادهم:قولي بس اي اغنيه ولا اشغل على ذوقي

فريدة بابتسامة:خلاص شغل على ذوقك 

ادهم شغل اغنيه ( اغلى من عمري ) لعمرو دياب 

...............................................................................................

شوفت كتير حوليا ما شوفتش الا عنيك

ايوا عنيك

كل ما تيجي في عنيا بقرب اكتر ليك

تبعد عني انا غصبن عني بفكر فيك

ااه

ترجع ليا حبيبي بغمض عيني عليك

ياما ليالي وانت يا غالي

ياما ليالي دايما في بالي

ياما ليالي شاغل خيالي وما سبتنيش

دا حبيبي 

حبيبي اغلى من عمري

والله اغلى من عمرى 

وحياتي كلها ليه 

دا حبيبي 

حبيبي قولتها بقلبي

لو اروح حته من قلبي

ولا يحلى عمري غير بيه 

انت في قلبي

ودايما قلبي بيجري عليك

ايوا عليك

اول ما بسمع صوتك بنسى الدنيا معااك

ما تخيلتش فرحة قلبي لما الاقيك

ايوا الاقيك

وماصدقتش غير دلوقتي وانا وياه

ياما ليالي وانت يا غالي 

ياما ليالي شاغل خيالي....وما سبتنيش

دا حبيبي 

حبيبي اغلى من عمري 

والله اغلى من عمرى 

وحياتي كلها ليه 

ده حبيبي 

حبيبي اغلى من عمري 

والله اغلى من عمرى 

وحياتي كلها ليه 

ده حبيبي 

ده روحي حته من قلبي 

ولا يحلى عمري غير بيه 

...............................................................................................ادهم اندمج مع الاغنيه وبدأ يغني وفي كل كلمه  يبص لفريده وهي لا حظت كده وابتسمت بكسوف وبصت للأرض. اما عن ادهم فكان مستمتع وهو بيغني الاغنيه دي اكنها معملوله عشانها 

انتهى ادهم من غناء الاغنيه ثم اكمل طريقه الى الشركه

_______________________________________________________عند نور انتهت من إكمال الملفات ودخلت إلى زين 

نور:مستر زين  اتفضل الملفات خلصتها 

زين:ماشي اس نور في اس ميعاد تاني 

نور:ايوة في ميعاد كمان ساعتين الأستاذ كمال الالفي 

زين:تمام  لو خلصتي الشغل اللي وراكي تقدري تمشي 

نور:ايوا انا خلصت بس هستنى فريدة عشان هي مع مستر ادهم 

زين باستعجاب:ادهم مع ادهم فين 

نور:مش عارفه بس هي اتصل عليا وقالتلي انها مع مستر ادهم وجايين في الطريق 

زين:ماشي اول ما ادهم ييجي خلي يدخلي 

نور:تمام يا مستر 

_______________________________________________________

عند ادهم وصلوا قدام الشركه ودخلوا واول ما نور شافت ادهم اتجهت ليه

نور:مستر ادهم مستر زين عايز حضرتك جوه

أدهم:ماشي داخله 

ادهم دخل لزين  ونور دخلت لفريده 

نور:كنتي فيين المده دي كلها 

فريدة:براحه يا نور حاضر هحكيلك وقصت عليها كل ماحدث مع أدهم 

نور:اوبااااا الواد شكله واقع

فريدة:يا بنتي احترمي نفسك المدير بتاعي بتقولي عليه واد

نور:وبقينا بندافع عنه كمان وايه حركة الاغنيه دي

فريدة:والله مش عارفه وكل ما يغني كلمه يبصلي

نور:وانتي بقى كان اي شعورك 

فريدة:مش عارفه والله بس كنت مبسوطه جدا وانا معاه 

نور بغمزة:شكلنا وقعنا احنا كمان يا فوفو 

فريدة:وقعنا اي بس هو يعني هيبص ليا انا 

نور:اي يا بنتي خزان الاحزان اللي انتي فيه ده انبسطي كده وروقي قوليلي انتي بقيلك شغل كتير 

فريدة:لا مش كتير يعني تقريبا نص ساعه واكون خلصت وانتي 

نور:تمام اوي كده انا خلصت من بدري يلا خلصي شغل وتعالي عدي عليا ونمشي انا وانتي 

فريدة:ماشي يلا روحي ع مكتبك

نور:باي🖐

فريدة:بااي🖐

اتجهت نور إلى مكتبها وقعدة ع الموبايل و بعد نص ساعه اتصلت عليها فريدةقالتلها أنها خلصت قالتلها ماشي بس هتدخل لزين تقوله أنها ماشيه دخلت نور لزين

نور:مستر زين فريدةخلصت شغلها وهنمشي احنا الاتنين حضرتك في حاجه تانيه عايزها 

زبن:لا يا نور شكرا انا هحضر مقابلة كمال الالفي وهمشي بردو 

نور:ماشي يا مستر

وطلعت نور وقابلت فريدة وفي اتجاههم إلى البيت اوقفهم احد


الفصل العاشر من هنا




تعليقات

التنقل السريع