القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بائعة الورد الفصل السابع عشر


 


_______________________________________________________

وقفنا المرة اللي فاتت لما نور وفريدة قالوا لهبه ان ادهم هييجي يتقدم لفريدة وذهبوا في ثبات عميق 

_______________________________________________________

تاني يوم الصبح استيقظوا أبطالنا ليبدأوا يومهم بنشاط 

عند نور وفريدة عملوا روتينهم المعتاد ولبسوا ونزلوا راحوا الشركه وكل  واحده راحت ع مكتبها...عند نور خبطت ع باب مكتب زين 

زين :اتفضل

نور:مستر زين انا لسه جايه دلوقتي حضرتك عايزني في حاجه

زين: ايوة يا نور خدي الملفات دي وراجعيها وبعدين خدي فريدة وروحوا عشان فريدة تجهز حاجتها 

نور:ماشي يا مستر عند إذنك

طلعت نور تراجع الملفات اللي زين ادهلها ...

_______________________________________________________

ندخل لزين جوه بقى

زين قاعد في مكتبه قاعد بيفكر في نور بس 

عقله:انت بتفكر فيها لي كل شويه يا زين وعقله مشتت مايين قلبه وعقاه

قلبه:عشان حبها

عقله:حبها ايه انت كمان ولا حبها ولا حاجه 

قلبه:لأ حبها انت مشوفتوش لما هي بتكون موجوده هو بيبقى عامل معاها ازاي 

عقله:بيعمل اي يعني هي مجرد السكرتاريا بتاعته وبس

قلبه:لأ هو حبها بس بيكابر 

زين :بااس انت و هو بقى

زين في نفسه:هو انا فعلا بحبها وللا بكابر بس انا فعلا لما ابقى معاها ببقى مش على بعضي قاطع تفكيرة صوت الباب 

زين:ايوة اتفضل في حاجه يا نور

نور:سيلين عزت عايزة حضرتك برة يا فندم وكانت عايزة تدخل بس انا منعتها 

زين:سيلين طب دخليها يا نور 

نور:تمام يا فندم 

خرجت نور وقالت لسيلين تدخل..

دخلت سيلين وأول ما شافت زين راحت عليه علطول وحضنته ده كلوا ونور واقفه واول ماشافتهم كده خرجت علطول 

زين كان لسه في صدمته ان ازاي سيلين تحضنه كده 

زين:سيلين ايه اللي انتي عملتيه ده

سيلين بتعجب :ايه اللي عملته يعني يا زيني 

زين بضيق:سيلين من فضلك انا مش بحب الحركات دي يعني مينفعش تحضنيني كده ومش بحب الاسم ده

سيلين:اي يا زين يعني عادي مانت عارف اني بحبك 

زين:سيلين انتي مجرد صديقه وبس بلاش توهمي نفسك بحاجات زي دي انتي مش بتحبيني ولا حاجه.....نطلع لنور وبعدين نجعلهم تاني

_______________________________________________________

عند نور اول طلعت من عند زين زعلت لان سيلين حضنت زين كده بس مش عارفه زعلت من اي 

نور:هو انا زعلانه لي هو انا ممكن اكون بحب زين..لأ لأ يا نور مينفعش انتي هنا سكرتاريه ليه مش أكتر من كده وبلاش تفكري في الحاجات دي انا هكمل شغلي مينفعش كده

_______________________________________________________

عند فريدة كانت قاعده ع مكتبها سرحانه في ادهم ومش مركزة للي قاعد قدامها 

ادهم:لا مش اوي كده انتي سرحانه بقالك ييجي ربع ساعه واناواقف بقالي عشر دقايق للدرجادي محستيش بيا

فريدة:اي ده ادهم انت هنا نت امتى 

ادهم بتوهان:قوليها كده تاني كده

فريدة بتعجب:هو اي ده

ادهم:اسمي قولي اسمي كده أصلك اول مرة تقوليلي ادهم من غير مستر تصدقي طلع اسمي حلو اوي 

فريدة بخجل:يووه بس بقى الله 

ادهم بضحك:بتتكسفي يا بيضه 

فريدة:خلاص بقى يا ادهم ادخل مكتبك عشان عايزة اركز في شغلي عشان همشي كمان شوية 

ادهم:خلاص يا ستي داخل اهوو

دخل أدهم مكتبه وفريدة بتكمل شغلها

_______________________________________________________

عند علي الدمنهوري(اكيد فاكرينه )

تعريف بسيط لعلي .....علي يكون صديق زين  وكان زي اخوه بس حصلت بينهم مشاكل فعلي بقى بيكره حاجه اسمها زين المنشاوي ..والسبب هنعرفه البارتات الجايه باذن الله 

_______________________________________________________

عند زين قاعد وقدامه سيلين 

زين:اللا قوليلي يا سيلين انتي كنتي عايزة نور السكرتاريا بتاعتي لي 

سيلين بتوتر:*******


الفصل الثامن عشر من هنا

تعليقات

التنقل السريع