القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أنتي نوري الفصل الاخير


 

محمد : روحت للقياده وقال إني في قلق حصل وقدرت القياده ترصد اني كان في تكفيريين عاملين كمين بمكان رجوعهم 

نورا : نعم وبعدين وبعدين

محمد : في واحد صاحبي جوه أنا وسلم غمزلي وقالي اخرج دلوقتي 

نورا : خير خير وفضلت تعيط وتدعي 

محمد : خليكي معاها يا فاطمه وانا هدخل اشوف في جديد 

فاطمه : حاضر 

محمد : اي يا علي 

علي : بص يا سيدي كان في قلق ع الطريق البري فسليم قال للفريق بتاعه وبلغ الكل أنه جاي من الطريق البري و اتحرك لحد نص الطريق ودخل من طريق تاني كان في سفن مستنياه في البحر وسلك الطريق البحري وهو حاليا ع طريق الإسماعيلية هيوصل بعد ساعه قل ربع 

محمد : الحمدلله الحمدلله يارب 

خرج محمد يجري

 نورا : اي في اي في اي 

محمد : سليم هيوصل الإسماعيلية بعد ساعه قل ربه لزم نروح 

نورا : بجد يلااا بس مش هو كان جاي هنا اي حصل 

محمد : اركبو وانا هحكيلكم كل حاجه 

نورا : حاضر حاضر يلا 

وقفت نورا ومحمد وفاطمه مستنين سليم بفارغ الصبر كانو اصعب دقائق ع نورا لحد ما وصلت سفن كتير وخرج منها الجنود 

نورا : فين سليم محمد فين سليم 

محمد : مش عارف 

والجنود عماله تخرج وتمشي 

نورا : سليم سليييييم وفضلت تجري وتدور عليه 

عمر عمررر فين سليم بصلها عمر ومشي 

نورا : رد عليا سلييييم 

فضلت نورا تجري وتدور عليه سليم سليم 

سليم انت فين انت قولت انك هتيجي سليم لا يا سليم أنت جاي يا سليم متوجعش قلبي يا سليم سليييم وفضلت تجري لحد ما وصلت السفينه وطلعت 

ممنوع يا استاذه 

سليييييم يا سليم 

سليم تعالي يا سليم هموت 

سليم لا يا سليم ونبي تعالي 

يا ماماااااااا يا ماماااااااا 

يا ماما سليم يا ماما 

سليم تعالي 

جيت اهو 

نورا : سليم 😭 وجريت عليه 

نورا : ليه عملت كده ليه مجتش ع طول 

سليم : اي كنت بنظم العساكر بعدين لقيتك بدوري عليا فقولت اتفرج عليكي شويه 

نورا : بتشوفني ومبسوط وانا كنت هموت افرض قلبي وقف 

سليم : تؤ تؤ قلبك مش هيقف عشان انا قلبك 

نورا : اي 😳 

سليم : انا قلبك ولا انا مش قلبك ارجع ولا اي 

نورا : اكسفت وسكتت 

سليم : مسك أيدها بصي يا ستي انا كنت خايف اجوز قبل ما اعرفك وبعد لما عرفتك خوفت اكتر خوفت لاني حبيتك 

نورا : ااي 😳 

سليم : شششش خليني اقول الكلمتين 

نورا : احم سوري كمل 

سليم : كنت بقول اي يا نوري 

نورا : كنت بتقول اني حبيتك 

سليم : لما حبيتك يا نوري خوفت اكتر خوفت آذيكي أو اجرحك خوفت اموت حياتك تبوظ خوفت اموت بعد ما تحبيني وتنجرحي خوفت يبقي جوزك ميت وعيالك أيتام انتي تستاهلي احسن عيشه واحسن راجل واحسن عيال كل وجعك اللي انا كنت السبب في ده بسبب خوفي عليكي بس خوفي ده نساني اني كل واحد لي عمر وهيموت حتي ع سريره 

قفلت نورا أيدها ع ايده اكتر وابتسمت وعيونها اللي مليانه دموع نزلت وهي مصدومه وفرحانه اوي 

سليم كمل كلام : انا كنت خايف آذيكي يا نوري بس بعدي عنك هياذيكي وهياذيني انا مش هعرف اكمل من غيرك أو اعيش انا اليوم اللي بغيبه عنك بكون حاسس اني ماشي تايهه من غير روح بحس جسمي تقيل وحراكتي تقيله بحس مخي مش فيا ولما اشوفك روحي بتترد 

( حقيقي في ناس كده كل ما نسبها نحس نفسنا جسمنا تقيل وعقلنا مغيب تحس انك حتي نفسك اللي بيطلع منك تقيل وتحس انك لما بتشوفه روحك بتترد وتحس انك عايز تفضل تنط وتجري تحس اني نفسك مكتوم ولما اشوفك يرجع نفسك ليك تاني ) 

سليم : انا عايزك تعيشي معايا عمري كله انا بحبك يا نوري ومقدرش اعيش من غيرك 

نورا : سليييم 

سليم : ايوه بحبك يا نوري ومش هبعد عنك ابدا ابدا 

نورا : وانت بحبك اوي 

سليم : شالها ودوخها وانا بموت فيكي اوي يا نوررررري

نورا : مش هتبعد تاني 

سليم : هو انا قدرت ابعد اولاني عشان ابعد تاني تعالي معايا اوريكي حاجه 

القائد : رايح فين بس رايح فين خليك شويه كمان 

سليم : اي ده حضرتك كنت واقف 

القائد : ايوه واقف مذهول معقول ده سليم 

سليم : بص لنورا سليم حب 

القائد : ربنا يحميكم لبعض يارب يا حبيبي 

سليم : ويحفظك يارب بعد ازنك 

سليم : تعالي يلا 

نورا : ع فين 

سليم تعالي بس 

سلم ع محمد وفاطمه وخد العربية وراح هو ونورا لمكان بعيد

سليم : انزلي يا حبيبتي هنا 

نورا : اي ده احنا فين 

سليم : قوليلي عضمك ناشف 

نورا : اي ده ليه

سليم : اعصابك حديد 

نورا : في اي يا سليم 

سليم : بتتسلقي المرتفعات 

نورا : لا 

سليم : تمام يلا بينا 

نورا : ع فين  سليم سليم 

مسك أيدها وطلعو فوق جبل وقعدو في مكان كله صخور و شجره 

نورا : بصي بقي يا ستي ده المكان اللي كنت بشوفك في ع طول كنت باجي هنا من وانا صغير وقبل ما تقبل في الشرطه وكل لما ازعل اجي هنا وكل ما احب اقعد مع نفسي اجي هنا كل ما احس اني وحيد باجي هنا مكنش عندي صحاب زمان وكنت كاتب اسمي هنا اهو سليم 

ولما عرفت كتبت اسمك جنب اسمي ودعيت ربنا حتي لو انتي مش من نصيبي ربنا يكتبك ليا بصي في ضهر الشجره  كده 

نورا : الله مرجيحه 

سليم : انا عملتها وقفلتها بالكلابشات عشان لو حد جي مش يتمرجح عليها انتي اول وحده لزم تقعدي بعدين هنسيبها لكل العشاق دعيت ربنا انك لو من نصيبي هجيبك هنا واقعدك عليها وامرجحك وانا بقولك تجوزيني 

نورا : اي 

سليم : تتجوزيني وتبقي مراتي وان عيالي وتبقي شرفي وعرضي وسري وامي واهلي تبقي دوايه وحريتي وراحتي تبقي وطني وكل ما ليا 

نورا : موافقه 

سليم : اتفضلي يا هانم ع المرجيحه 

نورا : تمام يا فندم 

سليم : وانا من اللحظاتي بقولك اني بحبك اكتر منك انتي اللي عشانك بكتب شعر انتي اللي عشتها بغنننني تتجوزيني مش عايز غيرك في الحياه اوعي تسبيني من غير ما اتكلم انتي بتفهميني عشانك اطول السماء أو حبيتي تتجوزينيييني 

نورا : انا بحبك اوي 

سليم : وانا بموت فيكي اكتر يلا بينا 

نورا : ع فين 

سليم : ع بيتك

نورا : بيت مين 

سليم : بيتك عايز اتقدملك 

نورا : وبابا لزم تعرفه الاول 

سليم : اسمعي ده 

نورا : اي ده 

سليم : اسمعي بس ( بصوت باباها ازيك يا حبيبتي عامله اي سليم حكالي ع كل حاجه وطلب ايدك مني وانا وافقت يا نور عيني وان شاء الله هيجي يتقدملك بكره ) 

نورا : اي ده بكره يا سليم 

سليم : ايوه

نورا : بس انا مش هلحق 

سليم : نوري تؤامر وانا انفذ ماما كلمت البنت اللي بتتعامل معاها في الفساتين وجهزتلك كوليكشن عروسه قمر 

نورا : يا سوسه انت عملت كل ده امته 

سليم : بصراحه فاطمه ومحمد ساعدوني ومحمد هو اللي صور الفيديو بتاع باباكي 

نورا : وخبيته عليا 

سليم : ايوه كانت مفاجاه 

نورا : واحلي مفاجاه 

سليم : يلا بينا نجيب الفستان والبدله 

نورا : يلا يا بابا 

وصلو هناك بالعربيه ودخلو يختارو اللبس 

سليم : مساء الخير أنا سليم عامر

البنت : ايوه ايوه اتفضل الكولكشين جاهز 

سليم : تمام 

نورا : الله بص ده 

سليم : جميل جدا يا حبيبتي 

نورا : وده

سليم : لا التاني هيكون عليكي احلي 

نورا : فعلا تمام هدخل اقيس 

سليم : متتاخريش عليا 

نورا : حاضر 

وقف سليم بتفرج ع الفساتين 

خرجت نورا وهي مكسوفه 

سليم : حلو اوي عليكي 

نورا : ميرسي انت احلي 

سليم : بجد حلو اوي عليكي انا بحبك في الأحمر اوي 

نورا : بس في بنت تلبس يوم خطوبتها احمر 

سليم : ايوه انا بحبك في الأحمر والأسود وطبعا مينفعش تلبسي اسود 

نورا : اممم يلا

سليم : لا خليكي وقفه كده شويه 

نورا : يلا 

سليم : حاضر يلا 

نورا : كده بقي فاضل بدلتك 

سليم : يلا يا عمري 

نورا : يلا 

سليم : تحبي لون اي 

نورا : اممممم اسود 

سليم : يلا بينا 

نورا : دي ولا دي 

سليم : اللي انتي شايفه 

نورا : دي 

سليم : يبقي يلا بينا 

نورا : يلا 

روح سليم نورا البيت وكانت واقفه حنان وفاطمه ومحمد تحت قدام البيت 

نورا : انتو كنتو عارفين 

طنط : كلو عرف بس انا عرفت بعد ما انتي مشيتي عشان لو كنت عرفت بدري حبه كنت اعترفت 

نورا : وانتي يا فاطمه انتي ومحمد بردو كنتو عارفين 

فاطمه : بصراحه اه واحنا رتبنا كل ده 

نورا : ربنا يخليكم ليا 

سليم : سمعت بنصيحتك اهو يا طنط 

طنط : ربنا يسعد قلبك يا حبيبي 

سليم : يلا بقي اللحق انا اروح عشان اليوم طويل بكره 

طنط : مش انت اللي مستعجل 

سليم : مينفعش اضيع دقيقه كمان 

طنط : ماشي يا حبيبي ع خير يارب 

سليم باي باي يا عروستي 

نورا بكسوف : باي 

روح كل واحد بيته وهو مش مصدق نفسه ونام وهو سرحان من التفكير وبيفكر في بكره 

صحيت نورا جهزت هي وسليم وكان الكل فرحان بيهم جدا 

فاطمه وهدير عند نورا جوه وسليم ومازن ومحمد  وعمر مع بعض 

عند نورا 

هدير : وخلاص فاضل تكه تكه تكه 

فاطمه : ع اخر السكه 

هدير : لسه تكه 😂 

ساره : انا جيييييييييييت ضرب نار ليا بقي 

نورا : يا روحي جيتي كنت خايفه متجيش 🤗🤗🤗❤️

سارة : انا أقدر يا روحي 

نورا : وحشتيني اوي اوي 

ساره : انتي اكتر يا عمري اي القمر ده 

نورا انتي احلي يا حياتي 

لولوووووي لولولولولي 

اي الزغاريط دي 

هدير : جم جم 

وقفو صحاب نورا من البلكونه يشوفو العريس وهو طالع طلع الكل ما عدا مازن واقف في الشباك سرحانه 

سليم : يلا يا معلم عروستي وحشتني 

مازن باصص اوي وسرحان في شخصا ما كده قمر مسمسم كده 

سليم : اي يا عم 

مازن : جاي 

طلعو فوق والكل قعد وفضلو يكلمو ونورا وصحابها في الأوضه 

بعدين صحابها ونورا دخلو المطبخ عشان يحضرو المشروبات وخرجت نورت بالعصير عشان تقدمه 

فوفا : بسم الله ما شاء الله صبرت ونولت يا ولاه 

عامر : حقيقي يا حبيبي ربنا يهنيكم يارب 

قدمت نورا العصير وقعدت جنب مامتها وسليم فضل يبص عليهم 

ومازن عيونه جوه 

عمر : بتبص غ اي يا معلم اااااه اللي لابسه موف 

مازن : تؤ اللي لابسه كافي 

عمر : ماشي حالها بردو 

مازن : ضربه ع قلبه 

بصلهم سليم وضحك وافتكر نفس الموقف في خطوبة محمد وفاطمه لما ضرب عمر عشان نورا 

سليم : احم طبعا حضرتك عارف يا عمي انا جاي هنا ليه وتسمحلي إقرار كلامي تاني انا طالب ايد بنت حضرتك 

عمو : رايك اي يا عروسة 

نورا : بصت لسليم وضحكت اوي 

ابو نورا: ع بركة الله 

والكل زغرط يلا نقراء الفاتحه 

مازن : طنط هو فين الحمام اغسل ايدي 

طنط : ع اليمين يا حبيبي اتفضل 

مازن : لا لا عليكي 

عمر : خليكي يا حجه انا عارف الطريق

طنط : حجه روح يابني 

عمر : تعالي انا جاي انوسك 

مازن : لا خليك 

عمر : هفضحك امشي 

شاف عمر هدير واقف في الصاله فوقف استني مازن 

ودخل مازن المطبخ ساره 

مازن : ممكن اغسل ايدي 

سارة : اتفضل ووقفت تعمل الشاي 

مازن : اي متوتره ليه 

سارة : اصل معرفش انتو بتشربو الشاب اي 

مازن : انا هقولك يا ستي انا فين 

سارة : انت اهو 

مازن : مش قصدي قصدي كوبايتي 😂 

ساره : اه سوري اهي 

مازن : اشمعنا انا التخينه 

ساره : اللي انت عايزه 

مازن : خلاص هاخد دي وعمر دي ابو سليم ومامته وسليم ومحمد بس كده اتفضلي 

ساره : شكرا

مازن : اساعدك في حاجه تاني 

عمر : من بره لا خدوم يا واد 

ساره بكسوف : ميرسي

عمر : واقف مستني عامر

هدير : انا كلمتك 

عمر : انا قولتلك انتي انا بقول لنفسي انتي نفسي 

هدير : 😒 

مازن : يلا 

عمر : حاضر يلا عايزه حاجه

هدير : ميرسي 

عمر : قولي بس عايزه حاجه 

هدير : هعاوز منك اي 

عمر : براحتك 

دخلو وبعدين طلب ابو نورا من الكل بسببهم يقعدو لوحدهم وخرجوا الصاله 

عند سليم ونورا 

سليم : مش قولتلك شكلك حلو اوي في الأحمر

نورا : انت اللي حلو اوي انهارده 

سليم : بقيتي ليا 

نورا : لسه بدري 

سليم : انتي ليا يا نورا حتي لو اي حصل 

نورا : اكسفت وبصت في الار ض

سليم : مش مصدق انك بقيتي خطيبتي وهصحي وانام ع صوتك انا كنت بشتاق لكل لحظه تجمعني بيكي انا كنت تعبان اوي وانتي بعيده عني 

نورا : وبقيت معاك 

سليم : وانا مش هسيبك تمشي ابدا يا نوري 

انتي نوري 🤗🤗 


النهايه

تعليقات

التنقل السريع