القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عذاب الضحي " عوض الله" الفصل الرابع عشر



ضحي بصدمه: ساااااره!! 

ضحي شافت ساره واقفه قصاد أدهم ب بجامه نص كم وبيتخانقو

ضحي: إنتي إزاي تقعدي قدام أدهم كده يا ساره 

ساره: كده إزاي يعني 

ضحي: بنص كم 

ساره: عادي يا ضحي مفيهاش حاجه 

ضحي: هو إيه اللي عادي يا ساره مش عيب 

ساره: عيب أقعد قدام جوزي بنص كم 

ضحي بصدمه: جوزك!

ساره: اه 

ضحي: إ..ز..ا..ي 

ساره:تعالي إقعدي وأنا هحكيلك 

ضحي: ماشي 

دخلت ضحي قعدت مع أختها وأدهم نزل تحت 

ساره: بصي بقا 

ضحي: بصيت 

ساره حكتلها كل حاجه 

ضحي: يعني أدهم إعتدي عليكي عشان كده إتجوزتيه 

ساره: اهاا 

ضحي بحزن: ويزن دلوقتي في المستشفي ومش عارفين مين اللي إداله الحقنه 

ساره: أيوه 

ضحي: تمام        

"عند روان وجاسر" 

صحي جاسر من النوم وبص جمبه ملقاش روان إستغرب جدا و دوَّر عليها في الفله كلها بس مش لقيها 

جاسر بخوف: ياتري فينك يا روان 

في اللحظه دي إتبعتله فيديو من رقم غريب وكانت روان في الفيديو مربوطه علي كرسي وحواليها رجاله كتير وهي خايفه بتعيط وبعدين الرقم رن عليه 

....: إزيك يا جاسر بيه 

جاسر بصدمه وعصبيه: مهاااا 

مها: عامل إيه يا روحي وحشتني 

جاسر: مها سيبي روان أحسنلك 

مها: لأ مش هسيبها وتموت علي إيدي 

جاسر: عايزه إيه مقابل إنك تسيبيها

مها: عايزاك تسيب روان وتتجوزني 

جاسر: إييييييه مستحييييل 

مها: يبقا روان تموت 

جاسر: إياكي يا مها 

مها: قدامك لحد بكره وتقولي قرارك 

قفلت مها الخط وجاسر كان قلقان جدا ومش عارف يعمل إيه 

"عند لمار" 

كانت لمار قاعده ومش قادره تتحرك ودخل عليها أمير 

لمار: أمير روح من هنا.. شهاب لو شافك هيتعصب 

شدها أمير وخدها علي أوضة شهاب 

شهاب: أميييير إنت شكلك مبتحرمش 

شدها أمير من إيده هو ولمار وراح علي غرفة المراقبه وقال 

أمير: شوف بقا يا شهاب بيه إيه اللي حصل بالظبط  

شهاب شاف كل حاجه وعرف إن لمار وأمير مفيش بينهم حاجه 

شهاب بص ل لمار بحزن ولمار وبصت للأرض

شهاب بحزن: لمار أنا... أنا آسف 

لمار: لأ يا شهاب متقولش كده أنا مسامحاك 

شهاب شدها لحضنه جامد وقال

شهاب: آسف إني شكيت فيكي بس الغيره عمت قلبي 

لمار: خلاص يا شهاب أنا مسامحاك 

"عند يزن" 

حالته سائت جدا والدكتور رن علي أدهم وجه هو والعيله 

أدهم: إيه يا دكتور 

الدكتور: يزن حالته الصحية بتسوء جدا 

أدهم: طب هنعمل إيه 

الدكتور: لازم نجيب علاج في أسرع وقت 

أدهم: طب مين اللي إداله الحقنه دي 

عمر بشر: أنااااا 

أدهم: إيييييييه 

عمر: اه أناااااا 

أدهم بعصبيه: هقتلك يا****

عمر ببرود: ششش إهدي يا أدهم كده عيب 

ضحي: طب إديله العلاج يا عمر والنبي 

عمر: اممممم عندي شرط

أدهم: شرط إيه 

عمر: هاتو شهاب الأول بس 

أدهم: عايز إيه من شهاب إخلص

عمر: يا عم إتصل بيه خليه ييجي بس 

أدهم رن علي شهاب 

أدهم: شهاب 

شهاب: إيه يا أدهم 

أدهم: تعالي المستشفى بسرعه 

شهاب: في حاجه يا أدهم... يزن حصله حاجه 

أدهم: تعالي بس وهتفهم 

شهاب: ماشي جاي 

بعد ربع ساعه وصل شهاب هو وأمير ولمار 

شهاب لعمر: اللي جابك هنا يا**** 

عمر ببرود: سمي الله يا شهاب 

شهاب: هو اللي زيك يعرف ربنا عشان يجيب سيرته يا بن****** 

عمر: قوله حاجه يا أدهم 

أدهم: إهدي يا شهاب  

 شهاب: هديت... فهمني بقا الي بيحصل هنا دا 

أدهم فهمه كل حاجه 

عمر: الشرط الأول إن شهاب يبعد عن طريقي 

الكل إستغرب جدا 

عمر: متحاولش تقابل سهي تاني يا شهاب

شهاب بعصبيه: وإنت مالك بيها يا*** 

عمر: إنت اللي مالك بيها دي تبقا خطيبتي 

شهاب: إييييييييه!!! مستحيل 

عمر: ردي يا ساره 

ساره بحزن: اه يا شهاب  سهي تبقا خطيبته وكتب الكتاب كمان إسبوع 

شهاب وقع عليه الخبر زي الصاعقه وإفتكر لما راح يقابلها 

فلااااااش باااااااك 

قبل ما شهاب يسافر القاهرة خد اكتر وقرر إنه يشوف سهي عشان هتوحشه 

شهاب: اكتر إدخلي نادي عليها وخليها تيجي 

لمار: ماشي 

دخلت لمار نادت سهي وسهي مكانتش شايفه شهاب وقالت  

سهي: كنا نتكلم فوق أحسن يا لمار...

 سهي شافت شهاب وإبتسمت إبتسامة بلهاء.. شدها شهاب ليه 

سهي بتسرع:إنت جاي تخطفني؟.. اه أكيد... عشان ركبت عربيتك صح.. والله مش هركبها إنت اللي قولتلي إركبيها أنا آسفه والله بلاش تخطفني 

شهاب حط إيده علي شايفها وقال 

شهاب: شششش مش هخطفك إهدي 

سهي زقت إيده من علي شفايفها وقالت

سهي: يبقا أكيد هتقتلني علطول مش هتستني لما تخطفني 

شهاب: لا مش هقتلك

سهي: يبقا أكيد...

شهاب بصوت عالي نسبيا: إسكتي خاااااالص 

سهي خافت ورجعت ورا 

شهاب: أما مسافر وقولت أجي أشوفك عشان هتوحشيني 

سهي فتحت عنيها علي الآخر بصدمه 

شهاب قرب منها وحط إيده علي خصرها وشدها ليه وبقا متمكن منها 

شهاب بعشق: أنا بحبك 

سهي وهي فاتحه فمها(بقها): هاا  

شهاب: متستغربيش أما عشقتك من أول مره شوفتك فيها حسيت بشعور أول مره أحس بيه... أنا بعشقك يا سهي 

سهي فتحت فمها (بقها) بصدمه  

شهاب ولمار إنفجرو ضحك علي منظرها 

شدها شهاب لحضنه وقال 

شهاب: لما أرجع من القاهره هاجي أتقدم لك ونتجوز

سهي قلبها فضل يدق بسرعه لدرجة إن شهاب سمع الصوت 

شهاب: هتوحشيني 

باااااااااااااااك 

شهاب مش مصدق إن البنت الوحيده اللي حبها تطلع مخطوبه اللي خلاه مصدوم اكتر إن إزاي وافقت علي حد زي عمر بتاع مخدرات 

عمر: الشرط التاني بقا..............  

سامح أغمي عليه من الصدمه 


#يتبع  


يا تري إيه هو الشرط التاني؟! 


وإيه اللي هيحصل مع جاسر و روان؟! 


الفصل الخامس عشر من هنا

تعليقات

التنقل السريع