احمد راح يشتري ورجع لريم ولسا بياكلوا
ميساء : احمد عامل ايه يا حبيبي
احمد وريم :😕
احمد : ميساء اهلا 🙆
ميساء : هاي اويك وحشتني موت
احمد : احمم
ميساء :, مين دي 👆
احمد :بنت عمي ريم ريم دي ميساء ماسكه فرع .....قسم...عندنا في الشركه
ميساء :😏هاي
ريم :اهلا احمد لو خلصت ياريت نرجع لاني تعبت
احمد : اكيد انا هجيب العربيه وجاي
ريم في سرها :أنجز ابوس ايدك امك المراره يا دوبك مش ناقصه سهوكه🤏 شوف شوف بتبصلو ازاي
ميساء :🙄وانت بقا يا بتاعه بتعملي ايه هنا
ريم : بتاعه أما أنت زباله صح ما لسا كنا دور الادب ولا هو مشا وديني اجيبك من شعرك وهيا وبتفكر ترد ازاي احمد زمر بالعرببه
ريم : سوري بس حمودي مستنيني فمش هلحق ارد عليكي باي
ميساء : حمودي 😡
ريم ركبت العربيه هي ومضايقه ومنطقتش كلمه
طول الطريق وأحمد عايز يتكلم ويوضح لانه حاسس ان ميساء اخدت عليه لدرجه ان ريم ممكن تفتكر في حاجه بينهم
احمد : ريم
ريم : اممم
احمد : شوفتي ميساء
ريم : مالها ست زفت
احمد : 😂😂 دا كان وجهت نظري
ريم : دي بتقولك يا حبيبي (وقلدتها )
احمد :ضحك وقال : علي فكره دي لزقه زي عادل كدا بالضبط
ريم : اي دا بجد يعني مفيش حاجه كدا ولا كدا
احمد : في بينك وبين عادل
ريم : ودا يطاق اصلا
احمد : اهي ميساء دي زيه بالضبط وانت زيي
ريم ابتسمت ومقدرتش تخبئ ابتسامتها
احمد : ولسا هتكتشفي أنها امر منه لما تيجي تشتغلي معايا
ريم : يعني انت بجد هتشغلني
احمد : طالما بتسمعي الكلام وبعيده عن عادل يبقا ليه لا 😉
ريم :لا لالالا انا مبسوطه قوي
احمد : بجد يا ريم يعني انت خلاص سامحيني
ريم : عااااااااااااا احمد بص قودامك
احمد : اااااه 😲يا بنت الهبله في ايه
ريم : انت ازاي تسوق وانت باصص عليا
احمد : اقسم بالله انت مجنونه ما تهمدي بقا انا افتكرت أننا خلاص هنموت
شويه مشاكسات علي هزار لغايت ما وصلوا البيت
ياسر رفض أن ريم تشتغل لأنها تعبانه وبحكم رجلها لكن بعد زنها قرر أنها من الاسبوع الجاي هتروح بس هتشتغل بسيط
كل يوم بليل كانت ريم تسهر تسمع فيلم مع هند وعمها وكان يرجع احمد من الشغل يقعدوا مع بعض وفي يوم رجع احمد وكان الكل نام الا ريم
احمد : امم انهارده صاحيه لوحدك
ريم : اسمها سهرانه لوحدك
احمد : طاب يا ستي وماما وبابا ناموا ؟
ريم : اه من بدري وخالتو هند بتقولك متنامش الا لما تاكل
احمد : مش بتنسي ابدا
ريم : اه هي صممت اني اتاكد انك اكلت وقالتلي انك امبارح اكلت بالعافيه وقالتلي لو ماكلش صحيني وانا اجيله 😂
احمد : وعلي ايه هغير هدومي وهاجي
ريم : تمام وانا هحضرلك
احمد : اووه ريم بنفسها هتحضرلي وانت تعرفي تعملي شاي اصلا 😂
ريم : علي فكره انا اعرف اعمل اكل حلو قوي 💃
احمد : اه ما انا صدقت
ريم : والله بتكلم بجد يبقا ادوقك اكلي
احمد : المهم حضريلنا اكل
ريم : اسمها حضريلي انا اكلت مع عمي
احمد : لا ما انا كمان اتعودت ما كولش لوحدي ولا انت نسيتي 😉
ريم : والله بجد انا مش هقدر
احمد: خلاص يبقا شيلي ذنبي
ريم :طاب خلاص بس بشرط
احمد: ايه هو
ريم :تطلب اوردر وبيتزا كمان ونبي 😍
احمد تنح فتره وبعدين : حاضر
ريم : هيييييييييي🎤🎤🎤
احمد : هوص هوص البيت كله نايم
ريم : سوري بقولك
احمد : نعم
ريم :بما اني هاكل معاك انا خايفه اقعود لوحدي وفي فيلم بحبه هيشتغل ونفسي اسمعه 🥺
احمد : بس انا عايز انام
ريم : والله الفيلم دا بس وبعدين هعمل الي انت عاوزه
احمد ضحك : حاضر اروح اغير ونطلب الاوردر واجيلك حضري فشار بقا
ريم : من عنيا
مش عارف بوافقلها علي كل الي هيا عوزاه ليه بالعكس دا انا ماصدقت أنها تعرض عليا اني اقعود معاها اتفرج علي الفيلم حاسس كأني اتعودت عليها خايف تسيبني مش عارف دا معناه أيه
عند ريم ياااه هو بقي حبوب كدا ليه هو اصلا قمر اه لو تعرف اني بحبك وبحب كل حاجه فيك يبقا مبسوطه وهو بيقولي حاضر واتغظت من ستوميساء دي بس فرحت لما وضحتلي بتكسف جدا منك وانا بكلمك مش بقدر اخبي مشاعري ولا ضحكي ومش قادره عايزه احكي لحد بس مش قادره مليش صحاب 😔
احمد : ريم روحتي فين بنادي من بدري
ريم : اه معلش سرحت
احمد : طايب اووه وعملتي فشار كمان
ريم : وهو ينفع انت تطلب حاجه وانا منفذهاش
احمد وريم قعدوا يتفرجوا علي الفيلم واكلوا فشار لغايت ما الاوردر جيه وكانوا بيدبسوا علي شان محدش يسمعهم 😂
احمد : والله ما فاهم حاجه من الفيلم ده
ريم : هفهمك بص دا البطل بيحب البطله بس معندهوش ثقه في اي حد وضربها لما شافها مع الحيوان ده فهي زعلت وبعدت عنه
احمد : حقه الصراحه مش شايفه
ريم : يا اخي امكنتش بتتفرج معايا وانت شايف الحيوان دا بيبتزها وبعدين كان لازم يسألها مفيش حد بيحب حد بيشك فيه لأن كدا حتي لو حصل مشكله معاه مستحيل هيحكيله لانه هيخاف يشك فيه
احمد : طايب يا فيلسوفت عصرك
ريم : والله بتكلم بجد طاب شايف سردين (واحده تاني في الفيلم ) لما جات تتجوز الي بتحبه عملت ايه 😂😂
احمد : دي مجنونه في واحده عروسه تروح تدعي المعازيم بنفسيها ولا تحكي كل حاجه لخطيبها عن حياتها القديمه لا وكمان تقوله احكيلي عن البنات الي بتكلمهم ومتزعلش أنها تعرف هو بيكلم مين
ريم : بص هيا الي عزمت الناس لأنها مبسوطه عارف انا لما هتجوز لو ربنا كرمني بواحد بحبه انا هعمل الي ما يتعمل مش العزايم بس 😂😂 وبالنسبه لسردين ممكن يكون غبي بالنسبالك بس مفيش علاقه تتبني علي الكدب انا مستحيل ارتبط بواحد بتاع بنات علي الاقل يحكيلي ونتفق أنه يبطل
احمد : ممكن أسألك سؤال
ريم : اتفضل
احمد : في حد في حياتك ومتقوليش انت مفهمتيش قصدي ايه
ريم اتوترت ومعارفاش ترد تقول ايه وهو غبي لو قالت اه هيفهم غلط
ريم : لا وبعدين الفيلم خلص قوم نام
احمد : طايب 😂😂
ريم جريت علي اوضتها تنام وفي الصبح لقيت تجهيزات كتيره في البيت ولما سألت قالوا لها أن عمها جاي
ريم : عمي مين
ياسر : ريم انت ليكي عم تاني اسمه يحيي معاه ولد خالد وبنت عليا
ريم : دا بجد
ياسر : اه بس اتمني متختلطيش بيه ولا بولاده لغايت ما يمشي هو جاي يومين وماشي
ريم استغربت من كلام عمها وقررت تكلم الداده روحيه
ريم : يا داده يا قمر عامله ايه
روحيه : يا روح قلبي انت عامله ايه
ريم : تمام يا قمر طول ما انت بخير بقولك يا داده عايز أسألك سؤال
روحيه : قولي يا بنتي
ريم : مين يحيي ده وليه عمي قالي مختلطش بيه ولا هو ولا أولاده
روحيه : ييه يحيي دا يبقا عمك بس ايه اعوذ بالله راجل شراني وابنه خالد دا ظابط بس زي أبوه وفاسد مش عارفه وصل يبقا ظابط ازاي انا بنته دي بنت متعجرفه زي امها هيا اه مش خبيثه زيه بس وحشه ولازم طالما جات تهين كل الي قصادها وتعشق تعرف اخبر الناس
ريم : طاب وليه عمي صمم اني مختلطش بيهم
روحيه بخوف : يمكن ...
ريم : يمكن ايه يا داده
روحيه : اصلي عمك كان ....
ياسر😡 : ريم
ريم : ايوا يا عمي
ياسر : اطلعي علي اوضتك الضيوف وصلوا
ريم مشيت واستغربت من رد فعل عمها هو ايه الي الداده كانت هتقوله وعمها جيه في اخر الوقت واتعصب
ياسر : ست روحيه انت شغاله معانا هنا من زمان ومش عايز اسيبك
روحيه : والله هيا الي صممت ومكانش قصدي
ياسر : دي مواضيع قديمه ومش عايز تتفتح تاني ولو ريم عرفت اي حاجه هيبقا ليا شغل تاني معاكي
......
ريم : ايوا يا ماما..... وحشتيني اسفه مكلمتكيش.... كنت مشغوله ....بس ليه مقولتليش قبل كدا اني عندي عم
سلمي : ريم عم ايه مين قلك كدا
ريم : عمي جيه هو وأولاده
روحيه : الاستاذ ياسر بينادي عليكي
ريم : طايب يا ماما سلام نازله
سلمي : ريم ريم ارجعي متقعوديش ريم رييييم
محمد : ايه في يا ماما
سلمي : نصيبه واختك قفلت قبل ما اكلمها محمد البس وروح هاتها بسرعه واياك تعرف حاجه
....
ريم نزلت وشافت عمها وأولاده علي السفره وقعدت بين هند وأحمد وقصادها قاعد خالد وقصاعد احمد عليا ويحيي جنب خالد القعده مخليتش من نظرات خالد الحقيره وعليا علي احمد لا وكمان تخطيط يحيي الي لاحظه ياسر
ريم بصوت واطي : يعني الواحد يخلص من عادل يجيله خالد ايه اغني ظلموه 😂
احمد : يخربيتك هتفضحينا 😂
ريم : هو صوتي واضح للدرجه دي
احمد : لا ربنا سترها وانا بس الي سمعتك 😂😂
ريم : 😂😂
قام ياسر ويحيي وهند وأحمد قام وديله وراه ( اقصد عليا ) الي مسابتهوش حتي لما دخل يغسل أيده 😂
ريم قامت ومسك أيدها خالد
ريم بعصبيه : لو سمحت .وبتحاول تسحب ايديها من أيده
خالد :, ايه ما من الصحب بتهزري مع احمد ولا احمد حلال وخالد حرام
ريم : شيل ايدك لو سمحت
خالد شال أيده وضحك ومشي
ريم : جاتكم البلي رجاله تجيب الهم لما اروح اشوف ست عليا مالها بالوادي ألهي جاكم نصيبه تبتليكم كلكم واخلص منكم 😂😂
ريم شافت احمد طالع من الحمام ووشه كله شر وعليا وراه فهمت أنه اكيد اتشاكل معاها احسن😂😂
متنسوش خالد الي صمم ييجي بحجت يشوف يحيي وسلم عليه هو وخالد بس هو بتاع بنات جاي علي شان عليا المزه ( هيا مش مزه ولا حاجه بس بتلبس قصير وضيق تبقا مزه 😂) وريم الامزز منها 😂😂
وصل وصل وصل وصل بتاع البنات الي بيرقصهم ويهنيهم ( سوري دي من عندي اصلي عادل وصل😂😂 )
وبعد سلامات وهزار وحكاوي هند طلبت من ريم ناخود عليا الجنينه ويقعدوا شويه
طلعوا البنات وقعدوا طبعا دا مخليش من كبرياء عليا
ريم : داداه روحيه ممكن تعمليلي عصير مانجي
روحيه : انت تامري وحضرتك يا استاذه عليا
عليا : قولتلك ميت مره اسمي انسه عليا
روحيه ؛ انا اسفه يا بنتي نس.......
عليا : ايه ايه ايه بنتي انت اتجننتي
ريم : عليا احترمي نفسك داده روحيه مقالتش حاجه غلط
عليا : وانت مالك يا بتاعه انت
ريم : استغفر الله حد ييجي يشيل البلوزه دي بدل ما اتشاكل
روحيه : انا اسفه يا بنتي عن اذنكم
عليا : انت اتجننتي يا ست انت انا قولتلك تمشي
ريم : عليا احفظي لسانك واحترميها وبعدين ايه قولتلك امشي دي
عليا : دي خدامه هنا وملهاش الاحترام وانت لو محترمتيش نفسك هشوف شغلي معاكي
روحيه بكت
ريم : داده روحيه دي واحده معاقه متاخديش عليها وبعدين يا عليا هانم يا محترمه داده روحيه مش خدامه خدامه دي يعرفها المعوقين امثالك دي مساعده هنا ودي مهنه محترمه ولو محترمتيش نفسك هقول لعمي
هنا وصلوا الشباب
عادل : اوووه مشاكل بنات ياريت حضرتها من بدري
ريم :معلش حضرتك نسينا ما نعمل حسابك في مشاكل البنات الحق الشباب جايز يحسبوك منهوم 😂😂
خالد : اووه ايه يا قمر متعصبه ليه
احمد اتعصب ولسا هيتكلم
ريم بعصبيه : جاتكم نصيبه تاخودكم كلكم انت واختك والصنف الي مش عارفه ايه ده ( وشاورت علي عادل )😂😂
احمد ضحك
ريم : يلا يا داده دي مش اشكال نقعود معاها
ومسكن ايد روحيه ومشيت
عادل : وأقسم بالله أن ما خليتها تلف حواليا ما ابقا انا
احمد : عادل قولتلك ميت مره خليك بعيد عنها مش صنفك ولو قربتلها هيبقا اخر يوم في حياتك
خالد : دي صنف جواز وانا كيفتني ليك في الدوغري يا عادل قول اشتري
عادل : لا انت عارف ليا في الليله واقول بيع هههه
احمد بعصبيه نزل ضرب في عادل بالبوكس لغايت ما شابه منه خالد
احمد : اقسم بالله يا عادل ما هرحمك هقتلك أن قولت في حقها كلمه تاني مش قربتلها وانت يا خالد بلا صنفي بلا زفت متخلنيش اوريلك وشي التاني وطول ما انت قاعد في البيت ده ريم لو قاعده في حته تسيبها وتمشي وعينك متترفعش عليها سامع
خالد : ولو خليتها هيا الي .....
احمد بعصبيه: خاااالد قولتلك ملكش دعوه بيها للمره الاخيره
...
عند ريم رن جرس الباب وهيا طالعه علي السلم وسمعت صوت محمد
ريم : محمد
محمد وخدها بالحضن : ريمو عامله ايه
ريم : تمام وانت يا قلبي وماما جات معاك
محمد : ماما لا انا جيت اجيبك لأننا مقادرينش نعيش من غيرك
ريم : يا ولا يا بكاش قول بجد اي في
ياسر : محمد ازيك يا ابني
محمد : ازيك يا عمي اسف جيت من غير معاد
ياسر : ازاي تقول كدا دا بيت عمك تعال ادخل
جيه الشباب وسلموا علي بعض ...
عند يحيي وخالد
خالد : انا موافق
يحيي : وايه الي غير رايك
خالد : اصلي عجبني الصنف الشرس ومفهاش مشكله لو لعبتلي يومين لغايت ما تاخود انت الي عايزوه
يحيي : تعجبني لما تسمع كلامي
خالد : هيهيهيهيي
.....
عليا : بسبس
عادل : اي يا قمر
عليا : نعمل اتفاق
عادل : الي هو
عليا : ريم وأحمد
عادل ومسكها من وسطها : دي عايزه قعده علي انفراد
واتفقوا علي خطه 🤦
خالد طول القعده يحكي لمحمد عن بطولاته الي محصلتش وحبه للوطن الي مش موجود كل ده علي شان يوصل لهدفه والي هنعرفه بعدين
....
عند سلمي مامت ريم ومحمد
سلمي : رد بقا يا محمد رد رد
هسيبله رساله
.....
ياسر رفض أن محمد ياخود ريم ويمشوا انهارده وصمم أنهم يمشوا بعد بكره لانه عارف ان ده من تخطيط سلمي
....
خالد : سنيه (خدامه في بيت ياسر ) بقولك خودي دول ( الفين جنيه )
سنيه : من يد ما نعدمها يا سي خالد بس قولي دي ليه
خالد : جواز سفر ريم
شرحلها تجيبوا ازاي وشكله ايه
.....
في الصبح
محمد : يعني ايه مش لاقيه جواز سفرك يا ريم
ريم : والله ما اعرف
محمد : دوري تاني هنرجع ازاي دلوقتي
سمعهم احمد وكان طاير من الفرح لانه اتاكد أنه بيحب فرح وفاضل يصارحها وهو عايز يتأكد الاول أنها هاي كمان بتبادله بنفس الشعور
...
عدا يومين كان محمد طلب من عمه يساعده يطلع جواز سفر جديد لريم والي هياخود اسبوعين علي الاقل وفي الوقت دا زادت العلاقه بين محمد وخالد لدرجه انهم بقي يطلع مع خالد ويرجع اخر الليل وبقي في بينهم اسرار
لدرجه محمد بطل يكلم مامته ويطمنها عنهم
ودا خلا سلمي تتشغل عنهم خاصه ان محمد يعرف الحكايه الي سلمي متعرفهاش
.....
ريم انهارده رايحه مع احمد الشغل وعليا صممت تروح معاها
ريم وأحمد في العربيه
احمد : هيا لسا مخلصتش دا كله
ريم : اه الداده راحتلها قالت هتعمل المناكير بتاعها والله ما عارفه هيا رايحه ليه
احمد ضحك : شبكت تروح معانا وبابا صمم ناخودها
ريم : والله ما عارفه هلاقيها منها ولا من ميساء
احمد : وانت اشمعنا الاتنين دول الي مضايقينك😉
ريم بخجل ؛ هووووو...
فتحت الباب عليا ( ريم كانت راكبه من قودام جنب احمد )
عليا : انزلي انت هركب من قودام
ريم اتعصبت من تلصقات ريم لا وبجاحتها لأنها عايزه تنزلها: عليا اركبي ورا متعصبينيش
عليا : ريم بليز عايزه اركب جنب احمد
ريم : عليااا خليكي وره احمد مش هينفخلك في المانكير
عليا : ريم . .
ريم بصوت جحوري من الغضب : قولت وره
عليا قفلت الباب وركبت وره من خوفها
....
عدت فتره وكله زي ما هو وريم لسا بالحبس وبتروح مع احمد الشغل وعليا مش سيباهم بس مكان ريم في الكرسي الي منقودام ودا اتعرف وعليا مش مسموح لها تقرب ودا الي خلا احمد يحي ان ريم بتبادله نفس الشعور
........
في الشغل رن تليفون المكتب
ريم : ايوا يا مستر عادل
عادل : تعالي علي مكتبي عايزك
ريم : حضرتك عارف ان تدريبي تبع مستر أحمد
عادل : بقولك تعالي عايزك ضروري في ورق ناقص وانت اخر واحده كان معاكي
ريم : ورق ايه انا لسا جايه انهارده
عادل بعصبيه مصطنعه :بقولك تعالي فورا
ريم بخوف من العصبيه: حاضر
عادل ضحك ونادي السكرتيره وأمرها أن محدش يدخل عليه
....... .....
عادل بخبث : اشربي العصير
ريم : شكرا مش عايزه ايه الورق الي حضرتك بتقول عليه
عادل في سره : لازم تشربه اعمل ايه دلوقتي
عادل : اه بعت اجيب نسخه ليه اشربي لغايت ماييجي
ريم : نسخه ازاي
عادل : اصلي كل الأوراق هنا لازم يكون ليها نسخ فهجيب نسخه علي شان تجيبيلي الأصل
......
ميساء : احمد ريم مع عادل في الاوضه ومنصحكش تروح 😉ههههه
احمد طلع بغضب وراح علي المكتب واول ما فتح لقي عادل فوق ريم علي الكنبه وريم أيدها عليه ( بتزقه )
ريم : ابعد بقولك
احمد زق عادل وشد ريم من أيدها يعدلها وضربها بالقلم
احمد : نبهت عليك تبعد عنها
ونزل ضرب فيه لما دمه ساح وجيه الأمن يحبوه منه
احمد قام وسحب ريم للمكتب
ريم كانت مصدومه ومبتتكلمش مكانتش متوقعه الي حصل ولا قلم احمد ولا حركه عادل وبحمد ربنا أنها مشربتش العصير
احمد : انت مجنونه يعني ايه أسأل عليكي يقولولي راحت لعادل عايزه منه ايه انا مش نبهت عليكي متقربيش منه ايه عجبك الحال يقولولي متروحش احسلك لو انت محترمه روحتي ليه ردي عليا ولو هو الي استغلك انت تروحي ليه عايزه منه ايه
ريم ساكته مبتردش وسابته ومشيت وهو هيتجنن
....في الشارع ريم ماشيه ومش بترد علي حد
خالد وقف بالعربيه : اركبي
ريم بصتله وكملت مشي
خالد : تتجوزيني
ريم : بتحلم
خالد : دا لصالحك عمي انهارده هيعرض عليكي تردي في نفس اليوم التاخير مش حلو ليكي
ريم : لو اخر راجل في الدنيا مش ......
خالد : اركبي ..
تشويق الرابع
ياسر : ريم خالد متقدملك
ريم: موافقه
احمد باصص باستغراب
.. ..
احمد : انا حبيتها يا ماما
...
ريم ببكاء : انت السبب
...
خالد ضرب ريم بالقلم
...
سلمي : علي جثتي
ريم ببكاء : ماما ارجوكي
....
ريم : كلكم شبه بعض وانت شبهم
احمد : ريم حصل ايه اهدي
ريم : اطلع بره
....
ريم أغمي عليها
الفصل الرابع من هنا


تعليقات
إرسال تعليق